۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۹:۳۸
کد خبر: 80954883
T T
۰ نفر

مهلت ثبت نام كنكور 93 امشب به پايان مي رسد

۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۹:۳۸
کد خبر: 80954883
مهلت ثبت نام كنكور 93 امشب به پايان مي رسد

تهران - ايرنا - مشاورعالي سازمان سنجش آموزش كشور گفت: مهلت ثبت نام داوطلبان شركت در آزمون سراسري سال 1393 امشب به پايان مي رسد و اين مهلت، دوباره تمديد نخواهد شد.

حسين توكلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا اظهار داشت: ثبت نام براي شركت در آزمون سراسري سال 1393 به منظور پذيرش دانشجو در دوره هاي روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نيمه حضوري، مجازي، بين الملل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي و همچنين متقاضيان تحصيل در آن دسته از رشته هاي تحصيلي دانشگاه آزاد اسلامي كه پذيرش در آنها براساس آزمون صورت مي پذيرد، دانشگاه پيام نور، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه فرهنگيان از ساعت 14 روز شنبه، 16 آذرماه آغاز شده و ساعت 24 امروز، 26 آذرماه 92 پايان مي پذيرد.

وي آمار ثبت نام داوطلبان آزمون سراسري سال 1393 تا ساعت هشت صبح امروز، 26 آذرماه را 835 هزار و 199 نفر ذكر كرد و از داوطلباني كه تاكنون براي ثبت نام اقدام نكرده اند خواست كه حداكثر تا پايان امروز با مراجعه به سايت اينترنتي سنجش، ثبت نام خود را به انجام برسانند.

توكلي خاطرنشان كرد: داوطلبان ضرورت دارد پس از مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش، با استفاده از كارت هاي بانكي عضو شتاب نسبت به پرداخت اينترنتي وجه ثبت نام و دريافت اطلاعات كارت اعتباري ثبت نام شامل شماره سريال 12 رقمي، نسبت به دريافت دفترچه راهنماي آزمون و مطالعه دقيق آن اقدام كنند.

وي همچنين به داوطلبان توصيه كرد ابتدا فرم پيش نويس ثبت نام را تكميل و پس از كنترل اطلاعات و اطمينان از صحت آنها به سايت سنجش مراجعه كرده و تقاضانامه اينترنتي ثبت نام را تكميل كنند.

سخنگوي سازمان سنجش تاكيد كرد: پس از تكميل تقاضانامه اينترنتي ثبت نام به هر داوطلب يك شماره پرونده 7 رقمي و يك كد پيگيري 16 رقمي از سوي سيستم اينترنتي ارائه مي شود كه به منزله اتمام فرآيند ثبت نام است.



**مهلت ويرايش اطلاعات ثبت نامي داوطلبان كنكور از سوم تا ششم دي ماه 92

توكلي درباره چگونگي ويرايش اطلاعات تقاضانامه ثبت نامي داوطلبان كنكور 93 نيز توضيح داد: داوطلباني كه در آزمون سراسري 93 ثبت نام كرده و شماره پرونده 7 رقمي و كد پيگيري 16 رقمي دريافت كرده اند از روز شنبه، سوم دي ماه 92 تا سه شنبه، ششم دي ماه فرصت دارند به سايت اينترنتي سنجش مراجعه و نسبت به مشاهده و ويرايش اطلاعات تقاضانامه ثبت نامي خود اقدام كنند.

وي ادامه داد: ضمنا آن دسته از داوطلباني كه ديپلم خود را از سال 1384 و بعد از آن تاكنون دريافت كرده و موفق به دريافت كدسوابق تحصيلي از طريق سايت اينترنتي وزارت آموزش و پرورش نشده و يا كدسوابق تحصيلي دريافتي آنها داراي اشكال و ايراد است نيز مي توانند تا قبل از سوم دي ماه نسبت به رفع مشكل و دريافت كدسوابق تحصيلي خود اقدام كرده و با مراجعه به سايت سازمان سنجش، در آزمون سراسري سال 93 ثبت نام كنند.

آزمون سراسري سال 93 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهاي پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم تيرماه و صبح روز شنبه، هفتم تيرماه در حوزه هاي امتحاني سراسر كشور برگزار خواهد شد.

فراهنگ(4)**1055**1588

سرخط اخبار جامعه