۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴
کد خبر: 80939309
T T
۰ نفر
بر سنگ مزارم بنویسید؛ امدادگر بودم و خواهم ماند

ساری- ایرنا- مرحوم ' بیژن دفتری ' كه به عنوان پدر امداد و نجات ایران شهرت یافت در واپسین ساعات حیاتش وصیت كرد تا بر سنگ مزارش این عبارت را بنویسند كه 'امدادگر بودم و امدادگر خواهم ماند'.

' هرمز دفتری ' روز شنبه در مراسم تشییع پیكر برادرش در قائمشهر با اعلام این مطلب به حاضران، گفت: عشق و علاقه مرحوم بیژن دفتری به امدادگری تا بدان حد بود كه زندگیش را وقف این كار كرد.

وی افزود: مرحوم دفتری در راه انجام وظیفه امدادگری آنچنان با شوق و علاقه بود كه هیچگاه خستگی در او راه نداشت.

او با برشمردن ویژگی های شخصیتی برادرش ، مرحوم دفتری را فردی علاقه مند به حرفه اش معرفی كرد و گفت: مرحوم بیژن دفتری بیش از چهار دهه برای كار امداد و نجات كشور تلاش كرد و عنوان پدر امداد و نجات ایران شایسته او است.

مرحوم بیژن دفتری كه استاد و فرمانده امداد كشور بود، از دوم آذر ماه امسال به دلیل بیماری در بیمارستان سینای تهران بستری شد و چهارشنبه شب ، سیزدهم آذر ، بعد از سال ها مبارزه با بیماری سخت در سن 66 سالگی دار فانی را وداع گفت.

مرحوم دفتری به دلیل برخورداری از تجربه حضور، مدیریت و امدادگری در بیشتر حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل در سه دهه گذشته در ایران و جهان، در مجامع بین المللی مرتبط مانند صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر از او به عنوان ' چهره ماندگار ' و ' پدر امداد و نجات هلال احمر ایران ' نام می برند.

پیكر مرحوم دفتری پس از برگزاری آیین ویژه تشییع در شهر قائمشهر، برای تدفین به زادگاهش روستای ' بشل ' در شهرستان سوادكوه شمالی انتقال یافت.ك/3

7329/1654/506
۰ نفر