۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۸
کد خبر: 80938050
T T
۰ نفر
علم‌الهدی: رهبری، موسوی و كروبی را عفو بفرمایند ما كه بخیل نیستیم

آیت الله علم الهدی گفت: در اخبار خواندم و شنیدم كه در دستگاه دولت عده‌ای گفته اند ما می‌خواهیم از مقام معظم رهبری برای موسوی و كروبی عفو بگیریم؛ اگر ایشان عفو بفرمایند ما كه بخیل نیستیم.

آیت الله سید احمد علم الهدی در گفتگوی اختصاصی با آدینه تهران گفت: تخریب شخصیت هایی نظیر آیت‌الله جنتی فتنه‌ جدید است. ایشان انسان معمولی نیست، فقیه است. همدوره تمامی مراجع و از شاگردان حضرت امام (ره) و مرحوم آقای داماد هستند. اگر ایشان نظر فقهی خود را مطرح كردند، پاسخ ایشان را ‌باید با استدلال فقهی و نه با ناسزا و اهانت داد.

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با بیانم اینكه محارب كسانی هستند كه در صدد مقابله با نظام اسلامی از طریق حمله مسلحانه هستندو باغی به كسی می‌گویند حقی كه برای خودش نیست را مطالبه می‌نماید، اظهار داشت: مقام معظم رهبری خطاب به این آقایان فرمودند كه اگر در مسئله انتخابات ایرادی دارید از طریق قانون اقدام كنید. اینكه این افراد از طریق قانون اقدام ننمودند و اردوكشی خیابانی كردند، تجاوز از حد و تجاوز از حق است و مصداق باغی بودن است.

علم الهدی یادآور شد: مرحوم عسگر اولادی سال گذشته در نامه‌ای به بنده نوشتند این آقایان مفتون شده اند و فتان نیستند. بنده در پاسخ به ایشان بیان داشتم كه ممكن است در ابتدای امر این افراد مفتون شده باشند، اما در ادامه كار فتان شدند. چرا كه به عنوان مثال آقای موسوی 17 بیانیه بعد از انتخابات صادر كرد. اینها در روز 16 آذر به عكس حضرت امام(ره) در دانشگاه جسارت كردند، در روز قدس شعار نه غزه نه لبنان سردادند، شعار جمهوری ایرانی دادند و در تمامی این مراحل آقای موسوی بیانیه دادند و این اعمال را تایید كردند. حتی زمانی كه در روز عاشورا پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند باز ایشان بیانیه داد و این جماعت را مردم خداجوی نامید.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه حكم بغی در اختیار حاكم اسلامی است گفت: جناب آقای آیت‌الله جنتی یك انسان معمولی نیست، یك فقیه است. ایشان هم دوره تمامی مراجع و از شاگردان حضرت امام(ره) و مرحوم آقای داماد هستند. اگر ایشان نظر فقهی خود را مطرح كردند پاسخ ایشان را می‌بایست با استدلال فقهی داد و نه با ناسزا و اهانت. این امر به طور كلی روش این افراد است.

علم الهدی با بیان اینكه در جریان سخنرانی نهم دی سال 88 به موسوی و كروبی و اصلاح طلبان و ...بزغاله و گوساله نگفته است افزود : من تنها به آنان گفتم كه شما كاری كردید كه عده‌ای بزغاله بیایند و عزا خانه امام حسین(ع) را آتش بزنند. و بعد این آقایان آن همه استدلال قرآنی و روایی بنده را نادیده گرفتند و بر روی همان یك كلمه مانور دادند و گفتند كه به ما توهین شده است. این روش افراد ناحق است.

این عالم دینی ادامه داد: در اخبار خواندم و شنیدم كه در دستگاه دولت عده‌ای گفته اند ما می‌خواهیم از این افراد رفع حصر كنیم. و یا گفته اند كه ما از مقام معظم رهبری برای این آقایان عفو می‌گیریم. اگر ایشان عفو بفرمایند ما كه بخیل نیستیم. ولی اگر دولت بخواهد با تكیه بر امكانات دولت این كار را انجام دهد این امر دخالت در وظایف سایر قوا است.

علم الهدی همچنین با اشاره به اینكه حصر این افراد به دستور دادستان بوده است گفت: این حصر نه به عنوان عقوبت كار سران فتنه، بلكه دادستان با توجه به ارتباطاتی كه اینان با جریان‌های خارجی فتنه گر داشتند و به دلیل جلوگیری از این امر دستور حصر را صادر كردند. در حال حاضر هم اگر رئیس‌جمهور بخواهد از این دو رفع حصر نماید باید آنان را به دادگاه تحویل دهند تا مانند سایرین محاكمه شوند.

وی در ادامه ضمن بیان این مطلب كه عفو و بخشیدن این افراد در حوزه صلاحیت مقام معظم رهبری است و ایشان نیز بیان داشته اند كه این افراد بیاییند توبه نمایند و قضیه را تمام كنند، گفت:

ولی فقیه بر همه چیز ولایت دارد وطبیعتا مصالح اسلام و امت را در نظر می‌گیرد و حق الناس را نیز بهتر از هر شخص دیگری مد نظر دارند.

منبع: تسنیم

اول**1516
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه