اهتمام جدي دولت تدبير و اميد بر حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان

تهران - ايرنا - رييس‌جمهور در اولين جلسه هيات عامل صندوق نوآوري و شكوفايي در دولت تدبير و اميد، تصريح كرد: اهتمام جدي دولت بر حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان كه مي‌خواهند تحول اساسي در كشور ايجاد كنند، مي‌باشد و اين كار بسيار ارزشمندي است.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري؛ حجت الاسلام والمسلمين دكتر روحاني گفت: فعاليت در زمينه توسعه اقتصاد دانش بنيان مورد حمايت دولت است و اين دولت تمامي توان خود را براي تقويت و پيشبرد اهداف شركت‌هاي دانش بنيان بكار خواهد گرفت.

رييس‌جمهور با بيان اين مطلب كه فعاليت‌هاي دانش بنيان در حقيقت علم و اقتصاد را در كنار يكديگر قرار مي‌دهد و به تقويت اين دو حوزه مي‌انجامد، خاطرنشان كرد: فعاليت‌هاي دانش بنيان مي‌توانند به بهبود زندگي مردم كمك كند.

دكتر روحاني ضمن تاكيد بر توسعه شركت‌هاي دانش بنيان در كشور، افزود: ثمره اصلي مراكز علم آموزي نظير آموزش عالي و آموزش و پرورش بايد در فعاليت‌هاي دانش بنيان تجلي يابد.

در ابتداي اين جلسه، گزارشي از تاريخچه تاسيس، اهداف، وضعيت مالي و فعاليت‌هاي اين صندوق از ابتدا تاكنون ارائه شد.

بر اساس گزارش ارايه شده در جلسه عصر امروز(چهارشنبه)، قانون حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان در مهر ماه 1387 در دولت و در آبان ماه 1389 در مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده كه تاكنون به دليل بروكراسي اداري و اختلافات في مابين دستگاه‌هاي مسئول، اين قانون اجرا نشده و صندوق نوآوري نتوانسته هيچ گونه حمايتي از شركت هاي دانش بنيان بعمل آورد.

همچنين از جمله اقداماتي كه از ابتداي تاسيس صندوق نوآوري و شكوفايي بايد اجرايي مي‌شده، تخصيص و تامين سرمايه اوليه اين صندوق به مبلغ 3 هزار ميليارد تومان بوده كه با گذشت 3 سال تنها 25 ميليارد تومان آن به صندوق اختصاص يافته است.

در اين جلسه علاوه بر مصوبه هيات دولت، براي اختصاص 200 ميليون دلار به صندوق نوآوري و شكوفايي توسط صندوق توسعه ملي در بودجه سال آينده، مقرر شد در صورت نياز شركت‌هاي دانش بنيان به تسهيلات و منابع مالي بيشتر، صندوق توسعه ملي اين منابع را نيز تامين كند.

همچنين دكتر سورنا ستاري در اين جلسه به عنوان دبير هيات امناي صندوق نوآوري و شكوفايي انتخاب شد.

**شبد** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست