۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹
کد خبر: 80935875
T T
۰ نفر
امكانات هلال احمر در محورهاي مواصلاتي استان اردبيل مستقر شد

نمين - ايرنا - نيروها و تجهيزات جمعيت هلال احمر استان اردبيل در 19 پايگاه ثابت و سيار گردنه ها و محورهاي مواصلاتي استان براي ارائه خدمات به مسافران و ميهمانان مستقر شد.

مديرعامل جمعيت هلال احمر استان اردبيل روز چهارشنبه در بازديد از پايگاه بين شهري شهداي شهرستان نمين واقع در گردنه حيران گفت: طرح زمستاني امداد و نجات اين جمعيت از 20 آذر در سطح استان آغاز مي شود اما با توجه به بارش هاي زودهنگام تمام پايگاه هاي هلال احمر استان از امروز خدمات خود را بصورت عملي آغاز كردند.

وي افزود: 19 پايگاه ثابت و سيار و موقت در محورهاي مواصلاتي استان وجود دارد و تمام اين پايگاه ها به آمبولانس پيشرفته مجهز هستند.

وي گفت: هشت دستگاه خودروي ست نجات در پايگاه هاي ثابت استان مستقر شده و 350 امدادگر ، داوطلب جوان و نيروهاي ديگر در محورهاي مواصلاتي و جاده هاي اين استان فعاليت مي كنند.

غيبي از دپو و آماده سازي پتو و اقلام زيستي و خوراكي به اندازه كافي براي ارائه خدمات به مسافران در راه مانده خبر داد و افزود: با همكاري فرمانداري ها و بخشداري هاي استان اماكني در محورهاي مواصلاتي براي اسكان مصدومان و گرفتار شدگان در حوادث و مشكلات جاده اي پيش بيني شده است.

وي اظهار كرد: امسال دو پايگاه ثابت و سيار به تعداد پايگاه هاي اين جمعيت اضافه شده و پنج پايگاه سيار سطح استان شامل پايگاه محور اردبيل سرچم ، اردبيل مغان ، جعفر آباد ، خروسلو و مشگين شهر نيز نسبت به سال گذشته مجهزتر شده و بجاي كانكس در ساختمان هاي افتتاح شده ارائه خدمات مي كنند.

وي كمك به مسافران گرفتار شده در حوادث جاده اي و ارائه خدمات اوليه پزشكي و پيش بيمارستاني به مصدومان حوادث جاده اي را از جمله فعاليت هايي برشمرد كه نيروهاي اين جمعيت در كنار اسكان مسافران گرفتار در برف و كولاك نسبت به انجام آن اقدام مي كنند.

وي به راه اندازي سيستم سامانه امداد و نجات هلال احمر استان اشاره و افزود: ميهمانان و مسافران در صورت مواجه شدن با هر نوع مشكلات جاده اي مي توانند براي بهره مندي از خدمات اين جمعيت با شماره تلفن 112 تماس بگيرند.

7120/594/530

سرخط اخبار استان‌ها