۹ آذر ۱۳۹۲، ۹:۳۴
کد خبر: 80928170
T T
۰ نفر
همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور خودروسازان مطرح جهان آغاز به كار كرد

تهران - ایرنا - همایش بین المللی صنعت خودرو با حضور معاون اول رییس جمهوری و مشاركت 150 شركت خارجی دقایقی پیش در مركز همایش های برج میلاد آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، در این همایش یك روزه كه با حضور 'پاتریك لن' رییس انجمن خودروسازان جهان و سخنرانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود، هیأت هایی از كشورهای فرانسه، ژاپن، آلمان، ایتالیا، تركیه، انگلیس، چین، هندوستان، چك، كره جنوبی، اسپانیا، مصر، سوئیس، دانمارك، رومانی، مالزی و سنگاپور حضور دارند.

همچنین برندهای معتبر صنعت خودرو مانند رنو، پژو، فیات، بنز، تویوتا و دیگر نشان های برتر بین المللی در این همایش كه در تاریخ صنعتی ایران بی سابقه است، حضور دارند.

این نمایشگاه فرصت بزرگی برای قطعه سازان، شركت های توانمند صنعتی ایران و خودروسازان كشور است كه در فضای كنونی تجارت جهانی بتوانند ضمن ارائه و معرفی توانایی های خود، با شركت های معتبر و با تخصص بالای آمریكایی، اروپایی و آسیایی، در زمینه انتقال دانش فنی، تولید مشاركتی، عرضه خودروهای با كیفیت بالاتر متناسب با انتظار به حق مردم ایران، صادرات خودرو به كشورهای منطقه همكاری داشته باشند.

طیف شركت های دعوت شده از شركت های معتبر و تراز اول و غول های خودروسازی جهان در آمریكا و اروپا تا شركت های چینی شناخته شده را شامل می شود و تمام شركت هایی كه علاقه مند به حضور در بازار ایران، هند، كشورهای همسایه ایران، شمال ایران، كشورهای عربی، كشورهای آسیایی و غیره هستند، نسبت به حضور در این همایش ابراز تمایل كرده اند.

ساسان قربانی دبیر همایش بین المللی خودروسازان با بیان این كه، 20 كشور در این نمایشگاه حضور دارند، ابراز امیدواری كرد تا برگزاری این همایش فرصت آشنایی بیشتر با صنعت خودرو ایران را فراهم كند.

وی با بیان این كه، مشكلات همیشه وجود ندارند و مسائل در حال رفع شدن است، گفت: به زودی شاهد شكوفایی صنعت خودرو ایران خواهیم بود.

قربانی، معرفی توانمندی صنعت خودرو و توسعه همكاری های بین المللی، استفاده از ظرفیت های موجود در بازار داخلی ایران و پیرامونی را از اهداف برگزاری این همایش اعلام كرد.

در این همایش مذاكرات و گفت و گوهای دو جانبه و چند جانبه برنامه ریزی شده است تا خودروسازان و قطعه سازان ایرانی با طرف های خارجی به توافق های كاری دست یابند.

صنعت خودرو ایران با دو میلیون دستگاه ظرفیت سالانه، تجربه تولید یك میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را دارد و زیرساخت های صنعت قطعه سازی رتبه تك رقمی جهان را از آن خود كرده است.

اقتصام (3)**1601**1594

سرخط اخبار اقتصاد