۲ آذر ۱۳۹۲، ۲۱:۵۰
کد خبر: 80917970
T T
۰ نفر
بروجردي: خواستار موفقيت تيم مذاكره كننده ايران هستيم

قم- ايرنا- 'علاالدين بروجردي' رييس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: اميدواريم تيم مذاكره كننده هسته اي كه مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب است، موفق باشد و خطا است كه فراتر از ديدگاه صريح رهبري حرف ديگري بزنيم.

به گزارش ايرنا، بروجردي شنبه شب در همايش ائمه جمعه و جماعات قم در امامزاده علي ابن جعفر اين شهر افزود: مذاكرات ژنو كار دشواري است، اما ظريف و عراقچي از بهترين ها هستند و امروز به تعبير رهبر معظم انقلاب از مذاكره به دنبال نرمش قهرمانانه و كشوري هستيم كه از صفر تا 100 انرژي هسته اي را در اختيار داريم.

رييس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر بتوانيم دشمن را مانند جنگ سخت دفاع مقدس به عقب نشيني وادار كنيم، به سود منافع ملي ما و نتيجه مذاكرات در صورت توافق يا عدم توافق به سود ما خواهد بود.

بروجردي افزود: توافق باعث رفع تحريم هاي ظالمانه است و در صورت عدم توافق به جهان نشان داده ايم كه ملتي با منطق و استدلال هستيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: امروز به لطف انقلاب اسلامي و سياستگذاري مقام معظم رهبري در حال رنسانس علمي هستيم و تكنولوژي هاي مختلف نظامي هم اكنون در داخل كشور توليد مي شود.

وي گفت: ايستادگي و مقاومت ملت باعث شده است كه در همه عرصه ها به اعتراف جهانيان دچار رشد محسوسي شده باشيم و آمريكا تمام همت خود را به كار گرفت تا ايران به دانش هسته اي دست نيابد، اما موفق نشد.

اين نماينده مجلس افزود: 19 هزار سانتريفيوژ امروز در صنعت هسته اي ما فعال است و اين در حالي است كه قدرت هاي بزرگ جهان در برابر ما قرار گرفته اند و همپيمانان منطقه اي آن ها نيز در مقابل ما صف آرايي كرده اند.

وي اظهار داشت: هر موفقيتي داريم به خاطر حراست از فرهنگ ارزشمند عاشورا است و نسلي داريم كه امروز با صلابت و عقيده بالاي خود به دنبال ناكام كردن دشمنان كشور است.

رييس كميسيون سياست خارجي و امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر امروز حمله اي به ايران شود، شاهد جوش و خروش دوران دفاع مقدس خواهيم بود و حضور پرشور در مناسبت هاي متعدد ملي و مذهبي نشان از آن دارد كه ملت براي حفظ استقلال و عزت خود ايثار و فداكاري خواهد كرد.

وي بيان داشت: دشمن تحليل مي كرد كه انتخابات رياست جمهوري نتيجه اي از پيش تعيين شده دارد، اما ثابت شد برخلاف همه ياوه گويي ها، انتخابات در ايران آزاد است و شاهد حماسه سياسي بوديم. ك/3

7408 / 380**1368**
۰ نفر