۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۰۵
کد خبر: 80891271
T T
۰ نفر
طیب نیا: افزایش نرخ سود بانكی در دستور جلسه شورای پول و اعتبار نیست

تهران – وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش نرخ سود بانكی در دستور جلسه امروز شورای پول و اعتبار نیست.

به گزارش ایرنا، 'علی طیب نیا' روز سه شنبه در حاشیه همایش بهبود فضای كسب و كار در جمع خبرنگاران گفت: هر چند شورای پول و اعتبار عصر امروز جلسه دارد،اما تغییر نرخ سود بانكی در دستور كار آن نیست.

وی درباره سهام عدالت نیز گفت: دارندگان سهام عدالت از منابع این سهام برخوردار نمی شوند و نمی توانند بر روی آن اعمال مدیریت داشته باشند. بر این اساس طرحی در حال بررسی است كه مردم بتوانند از منابع سهام عدالت بهره مند شوند.



** نرخ ارز

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیستم تعیین نرخ ارز در ایران بر اساس قانون، شناور مدیریت شده است و دولت در فرایند تعیین نرخ ارزها دخالت نمی كند.

طیب نیا تاكید كرد شرایط بازار نرخ ارز را مشخص می كند ضمن آنكه با تغییرات ناگهانی، سریع و موقتی مخالفیم زیرا این امر سبب می شود تنها كسانی ضرر كنند كه سپرده های كوچك و كوتاه در بازار می فروشند.

وی گفت: دولت با تغییرات ناگهانی نرخ ارز در هر سمت و سو موافق نیست و در تعیین نرخ ارز در بازار مداخله نمی كنیم.



** گشایش ال سی 30 درصدی

وی با بیان این كه گشایش ال سی با 30 درصد اعتبار به بانك ها ابلاغ شده است و بخش عمده ای از بانك ها به این بخشنامه بانك مركزی عمل می كنند، گفت: در حال رصد كردن اجرای این بخشنامه هستیم و زمینه های كامل اجرای این مصوبه فراهم شده است.

وی ادامه داد: گشایش ال سی مشكلی ندارد و سیستم بانكی با حداقل 30 درصد اعتبار آن را گشایش می كند. اگر احیانا بانكی در شهرستانی به این بخشنامه عمل نكند، بانك مركزی در خصوص آن اعمال نظارت می كند.

وی در پایان خاطرنشان كرد اگر مشكلی وجود داشته باشد به طور عمده در خصوص معاملات از طریق ال سی نیست و از طریق حواله صورت می گیرد.

اقتصام(3)**9141*9189 **1561

سرخط اخبار اقتصاد