۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵
کد خبر: 80880686
T T
۰ نفر
ميزان هدر رفت آب در استان اردبيل 3.4 درصد كاهش يافت

اردبيل - مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اردبيل گفت: امسال با برنامه ريزي هاي انجام شده ميزان هدر رفت آب در اين استان نسبت به سال گذشته 3.4 درصد كاهش يافته است.

عبدالحسين حسن زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ميزان توليد آب استان نيز در نيمه اول سال گذشته 36 ميليون و 400 هزار و 623 متر مكعب و در سال 92 توليد آب 37 ميليون و 158 هزار و 937 متر مكعب بوده كه در مقايسه با هم به ميزان دو درصد افزايش توليد داشته ايم.

وي به مصرف سرانه آب اشاره كرد و گفت: مصرف آب در شش ماهه اول سال 91 به ميزان 24ميليون و 971 هزار و 997 متر مكعب و در شش ماه اول امسال 26 ميليون و 743 هزار و 339 متر مكعب بوده است.

وي عمده مشكلات اين شركت را در زمينه مديريت مصرف و انشعابات غير مجاز دانست و افزود: اين مشكل علاوه بر احتمال بروز مشكلات بهداشتي در شبكه باعث نوسانات و افت فشار آب در نقاط مختلف شهر ، هدر رفت آب ، بالا رفتن هزينه هاي توليد و توزيع شبكه آب شهري مي شود.

حسن زاده اظهار كرد: در زمينه انشعابات غير مجاز اطلاع رساني به عموم مردم بويژه مناطق خارج از محدوده از طريق رسانه ملي و نصب بنر انجام شده و با توجه به جرايم سنگين قانون مجازات هاي اسلامي مردم بايد از نصب انشعابات غير مجاز خوداري كنند.

وي گفت: اطلاع رساني شفاف و آگاهي رساني علمي به مردم در زمينه آب و محدوديت هاي طبيعي منابع استان و شيوه هاي مناسب بهره گيري بهتر از منابع موجود جزو برنامه هاي اولويت دار اين شركت است.

وي افزود : مردم استان مردمي فهيم و مسووليت پذير بوده و با توجه به محدوديت منابع آب با اطلاع رساني از طريق رسانه هاي جمعي اميدواريم فرهنگ استفاده بهتر از آب نيز در استان ارتقا يابد.

594/530

سرخط اخبار استان‌ها