۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱
کد خبر: 80873946
T T
۰ نفر
آمریكا ادامه كمك  به افغانستان را به امضای موافقت نامه امنیتی مشروط كرد

كابل- 'كارل لوین' رئیس كمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریكا در دیدار با 'حامد كرزی'، رییس جمهور افغانستان در كابل ادامه كمك های واشنگتن به كابل را به امضای موافقت نامه امنیتی آمریكا و افغانستان مشروط كرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری پژواك افغانستان روز جمعه به نقل از دفتر مطبوعاتی سناتور لوین نوشت: سناتور كارل لوین رییس كمیته خدمات نظامی مجلس سنای آمریكا شب گذشته در دیدار با حامد كرزی رییس جمهور افغانستان گفت كه اگر در آینده نزدیك موافقتنامه امنیتی آمریكا و افغانستان امضا نشود، آمریكا هیچ كمكی به افغانستان نخواهد كرد.

بر اساس این گزارش این مقام امریكایی افزوده است كه در این دیدار به كرزی خاطر نشان كرده است كه برخی از اظهارات اخیر وی به رابطه دو كشور آسیب می رساند.

به نوشته پژواك لوین در عین حال از نیروهای امنیتی افغانستان كه اكنون رهبری تمام عملیات نظامی را در افغانستان برعهده دارند و امنیت این كشور را تامین می كنند، ستایش كرد.

بر اساس این گزارش رییس كمیته خدمات نظامی مجلس سنای امریكا در دیدار یك هفته ای خود از افغانستان، با شماری از مقام ها و رهبران سیاسی افغانستان دیدار و گفتگو كرده است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نیز روز پنج شنبه اعلام كرد كه كارل لوین و حامد كرزی در باره مسائل دوجانبه، موافقت نامه امنیتی كابل - واشنگتن و همچنین مسائل منطقه ای گفتگو كرده اند.

افغانستان و امریكا در دو سال گذشته در مورد موافقت نامه امنیتی كه بر اساس آن چگونگی حضور نیروهای آمریكایی پس از زمستان 1393( پایان سال 2014 میلادی) در افغانستان مشخص می شود، مذاكره كرده اند.

'جان كری' وزیر امور خارجه آمریكا نیز چندی پیش در سفر غیر منتظره ای به كابل با حامد كرزی رییس جمهور افغانستان دیدار و در پی دو روز مذاكره فشرده در نشست خبری گفت در صورتی كه مصونیت قضایی نظامیان آمریكایی برای محاكمه در افغانستان پذیرفته نشود، نظامیان آمریكایی خاك افغانستان را ترك خواهند كرد.

آساق/1501

سرخط اخبار جهان