۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۸
کد خبر: 80624459
T T
۰ نفر

استقبال اندك بحريني ها از مسابقات فرمول يك

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۴۸
کد خبر: 80624459
استقبال اندك بحريني ها از مسابقات فرمول يك

اصفهان -مسابقات فرمول يك بحرين به رغم تبليغات حكومت اين كشور مورد استقبال قرار نگرفت و بنابر اعلام گروه ائتلاف 14 فوريه،بليت اندكي از اين مسابقات به فروش رفته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی صدای منامه،گروه ائتلاف 14فوریه اعلام كرد:برغم تبلیغات وسیع حكومت بحرین و مسوولان برگزار كننده فرمول یك، فقط تعداد 1062 قطعه بلیت این مسابقات به فروش رفته است.

در روز نخست این مسابقات كه روز گذشته در پیست منطقه الصخیر برگزار شد،مسوولان برگزار كننده تعدادی زیادی از بلیت های این مسابقات را به صورت مجانی در اختیار بحرینی ها قرار دادند تا استقبال اندك از این مسابقات آشكار نشود.

استقبال اندك از مسابقات فرمول یك بحرین در حالی است كه خبرگزاری رسمی بحرین ( بنا ) روز شنبه از استقبال زیاد بحرینی ها برای خرید بلیت این مسابقات خبر داده بود.

همچنین تعدادی از رسانه های خارجی و رسانه های وابسته به گروههای مخالف حكومت بحرین به دلیل نادیده گرفتن حقوق بشر در بحرین و ادامه سركوب مخالفان توسط حكومت آل خلیفه ، پوشش خبری این مسابقات را تحریم كرده اند.

در پی ادامه بحران و تظاهرات مردمی در بحرین كه منجر به انزوای این كشور شده است ، شاهزاده 'سلمان بن حمد آل خلیفه' ولیعهد بحرین اعلام كرد كه میزبانی مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك در بحرین به این كشور كمك می كند تا با جهان خارج ارتباط برقرار كند.

وی با صدور بیانیه كه روز یكشنبه در خبرگزاری قطر از مبدا منامه پایتخت بحرین منتشر شد، مدعی شد كه دولت این كشور قادر است تا روند سیاسی جاری و چالش های موجود را حل كند.

اظهارات ولیعهد بحرین در حالی منتشر می شود كه خبرگزاری رویترز نیز روز گذشته در گزارشی از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك در بحرین اعلام كرد كه این مسابقات به صحنه جنگ تبدیل شده است.

بر پایه این گزارش،اعتراض مخالفان حكومت بحرین با برگزاری این مسابقات و برپایی تظاهرات و درگیری در خیابان های این كشور از جمله حاشیه های برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یك جهان در بحرین است.

رویترز با تاكید بر این كه مردم بحرین بیش از دو سال است كه برای برقراری دموكراسی دست به تظاهرات می زنند،افزود:گروه های مخالف دولت و حكومت نیز از مسابقات فرمول یك كه مورد توجه میلیون ها نفر از مردم جهان قرار دارد، برای اعلام درخواست خود به منظور برقراری دمكراسی در این كشور استفاده می كنند.

'برنی اكلستون' رییس برگزاری مسابقات فرمول یك جهان نیز روز شنبه در گفت گو با شبكه بی بی سی گفت كه بحرین با میزبانی مسابقات فرمول یك در این كشور كار احمقانه ای انجام داد.

7132

سرخط اخبار ورزش