احمدي نژاد: مي توان به هر ايراني 250 هزار تومان يارانه داد/ بعضي ها از قبل براي شوراي نگهبان نسخه مي پيچند

تهران - «محمود احمدي نژاد» رييس جمهوري گفت: مي توان به جاي 45هزار و 500 تومان يارانه نقدي كنوني، به هر ايراني 250 هزار تومان يارانه پرداخت كرد اما عده اي با داد و بيداد مي خواهند مانع از اين موضوع شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری كه در چهارمین دوره سفرهای استانی هیات دولت به استان خوزستان سفر كرده است، در اجتماع با شكوه مردم اهواز افزود: كس دیگری احتكار كرده، فرد دیگری بازار ارز را برهم زده و یك نفر دیگر تحریم كرده اما عده ای همه تقصیرها را بر گردن قانون هدفمندی یارانه ها می اندازند.

وی با بیان اینكه هدفمندی یارانه ها یعنی پول مردم در جیب مردم اضافه كرد: ما را در حوضی انداخته اند و دست ما را بسته اند؛ می گویند خودت بیرون بیا و كشور را نیز بیرون بیاور؛ اما می آیند و وزنه ای هم به پای ما می بندند.

احمدی نژاد تصریح كرد: ما به هر روشی شده از حوض می خواهیم بیرون بیاییم اما آمده اند و دست خود را بر روی سر ما گذاشته و ما را به پایین هُل می دهند.



*** ساختن ایران امری شدنی است

رییس جمهوری در ادامه سخنانش، ساختن ایران را امری شدنی دانست و گفت: همه شرایط برای ساختن كشور فراهم است، اما نیازمند چند عامل است كه اولین آن، همدلی و عزم برای ساختن است.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه هرملتی باید روی پای خود بایستد، اظهار داشت: برای هیچ ملتی از بیرون و از كُرات دیگر هدیه نخواهند فرستاد، هیچ كس خودش را قربانی ملت دیگری نخواهد كرد و مستكبران، مطلقا نفعی به ملت ها نخواهند رساند.

وی خاطرنشان كرد با همدلی و با اتكای به منابع و امكانات خودی و با تلاش و كار كشور ساخته خواهد شد.

رییس شورایعالی امنیت ملی عامل دوم برای ساختن كشور را «اعتماد به قدرت ملت» دانست و تصریح كرد: باید فرصت ها را در اختیار ملت قرار دهیم و اجازه دهیم ملت در صحنه های گوناگون تصمیم بگیرد و عمل كند.

رییس جمهوری گفت: تجربه نشان داده است هرجا به مردم اعتماد و تكیه كردیم، دستاوردهای بزرگ برای ملت ایران حاصل شد؛ اصل انقلاب عظیم اسلامی را ملت به پا كردند.

وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) به ملت و جوانان اعتماد و میدان را باز كرد؛ امام اجازه داد توده های مردم در عرصه انقلاب وارد شوند.



*** به جوانان در راه اندازی چرخه سوخت هسته ای اعتماد كردیم

احمدی نژاد با یادآوری تعلیق فعالیت های هسته ای قبل از آغاز به كار دولت نهم گفت: سال 84 بعد از انتخابات ریاست جمهوری و قبل از شروع كار رسمی رییس جمهوری، به نطنز سفر كردیم و دیدیم تمام ابزار كار جوانان پلمپ شده و قفل و زنجیرهای استعمار آنها را بسته است.

رییس شورای عالی امنیت ملی چهره جوانان دانسمند هسته ای در زمان تعلیق غنی سازی اورانیوم را «ماتم زده» توصیف كرد و افزود: با جوانان دانشمندمان جلسه گذاشتم، گفتند ما در ابتدای راه هستیم ولی صفر كار را شروع نكرده، بر همه امكانات ما قفل زده اند؛ سوال كردم گفتم آیا شما می توانید چرخه غنی سازی را راه بیندازید؟ آنها كمی با هم مشورت كردند و گفتند بله می توانیم و با هم قرار گذاشتیم كه اعتماد از ما و كار از آنها باشد.

احمدی نژاد در ادامه اولین سفر خود به نیویورك برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل در همان سال را یادآور شد و گفت: بعضی از این كشورهای غربی به ما می گفتند از برنامه هسته ای دست بردارید زیرا نمی توانید برسید و بعد مصاحبه می كردند و می گفتند امكان ندارد ایرانی ها بتوانند به چرخه سوخت هسته ای دست پیدا كنند.

رییس جمهوری در ادامه تصریح كرد: ظرف چند ماه به همان جوانانی كه به آنها اعتماد كردیم و امكانات دادیم، گفتیم بروید كار كنید، حركت كرده و چرخه سوخت هسته ای را راه انداختند.

رییس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان كرد: زمانی كه خواستند چرخه سوخت هسته ای را از ما بگیرند، ملت بسیج شد، ایستاد و دشمنان را مایوس كرد.



*** شیاطین، بدخواهان، خودخواهان و انحصار طلبان نمی خواهند كار بدست ملت بیفتد

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه در عرصه اقتصادی باید به ملت اعتماد كرد، گفت: اینكه تصور كنیم اقتصاد دست یك گروه كوچكی باشد و بقیه ملت هم دنباله رو و كارمند و كارگر آنها باشند، این طور اقتصاد راه نخواهد افتاد و باید به توده های مردم اعتماد كرد و امكانات كشور را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با یادآوری میزان تولید 32 میلیون تنی سیمان در ابتدای دولت نهم، اظهار داشت: با بسیج همگانی ظرف پنج تا شش سال ظرفیت تولید سیمان در كشور به بیش از 80 میلیون تن رسید و سال گذشته 12 میلیون تن سیمان از كشور صادر شد.

رییس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان كرد: وظیفه دولت، دستگاه های گوناگون و قوا این است كه راه را برای ملت باز كنند. اینكه امام و رهبری فرمودند كه ما خادم و نوكر مردم هستیم، معنایش این است كه ما باید راه را باز كنیم نه اینكه همه چیز دست عده قلیلی باشد.

رییس جمهوری طرح هایی مانند سهام عدالت، مسكن مهر، هدفمندی یارانه ها و بنگاه های زودبازده را جزء سیاست های دولت برای توزیع ثروت كشور در بدنه اجتماعی اعلام كرد و گفت: شیاطین، بدخواهان، خودخواهان و انحصار طلبان نمی خواهند كار در عرصه اقتصاد و سیاست دست ملت بیفتد و می خواهند كار دست خودشان باشد.



*** با هر طرحی كه به سمت عدالت باشد، مخالفت و جوسازی می كنند

احمدی نژاد افزود: هر طرحی كه به سمت توزیع ثروت در بدنه اجتماعی، به سمت عدالت و فعال كردن توده های مردم در اقتصاد و سیاست است، با آن مخالفت و جوسازی می كنند.

رییس جمهوری طرح بنگاه های زودبازده و كوچك را طرحی موفق در عرصه بین المللی دانست و گفت: معمولا طرح ها انحراف دارد؛ یعنی وقتی انبوه كار می كنیم مقداری از آن در محل خود نمی نشیند. ولی طرحی كه در ایران اجرا شد كمترین انحراف را نسبت به كل كشورهایی كه این طرح را اجرا كردند، داشت.

وی رقم اشتغالزایی ثابت طرح بنگاه های زودبازده در كشور را بیش از یك میلیون و 60 هزار شغل ثابت اعلام كرد و در عین حال افزود: بودند معدود افرادی كه 5 میلیون و 10 میلیون تومان را برای اشتغالزایی گرفتند ولی با آن پول، خانه و ماشین خریدند؛ آن هم اشكالی ندارد، بالاخره توده های مردم هستند و پول مال مردم است.

رییس جمهوری درباره برخی از كسانی كه با طرح بنگاه های زودبازده مخالفت می كردند، اظهار داشت: كسانی كه 180 میلیارد، 200 میلیارد و هزار میلیارد تومان از بانك وام گرفتند و پس نمی دهند، با این طرح مخالفت می كردند اما چون رسانه و بلندگو دارند فریاد می زنند، این پنج و 10 میلیون تومانی كه به جوانی دادید كه برای خود كاری درست كند، برنگشت و اقتصاد خراب شد؛ آنها آدرس غلط و انحرافی به ذهن ها می دهند زیرا نمی خواهند توده ها قدرت پیدا كنند و فعال شوند.

احمدی نژاد اضافه كرد: البته غربی ها و دشمنان بیرونی هم همین طور هستند و نمی خواهند توده های ملت ما در عرصه های گوناگون وارد شوند.

وی با یادآوری جمعیت 76 میلیونی كشور كه 30 میلیون نفر از آنها آماده به كار هستند، تصریح كرد: اگر 30 میلیون انرژی در اقتصاد فعال شود و همه برای ساختن، كار كنند و همه به نوعی مالك باشند، انقلاب اقتصادی خواهد شد.

رییس جمهوری درباره علت مخالفت با طرح هایی مانند مسكن مهر، هدفمندی یارانه ها، سهام عدالت و بنگاه های زودبازده اظهار داشت: می گویند اگر توده های مردم توانمند و وارد عرصه های اقتصاد شوند، آن وقت دیگر فرصت انحصار طلبی، فرصت انباشتن ثروت های بادآورده از عده ای قلیل گرفته خواهد شد.



*** خاطره احمدی نژاد از دیدار با عناصر بلندپایه آمریكایی

رییس شورایعالی امنیت ملی در ادامه خاطره ای از دیدار خود با 28 نفر از عناصر بلندپایه آمریكایی در نیویورك را در دولت نهم ذكر كرد و گفت: سال دوم و سوم در نیویورك عده ای از عناصر بلندپایه آمریكایی آمدند و جلسه ای مفصل درباره بحث هسته ای گذاشتند.

وی تصریح كرد: بعد از سوال و جواب ها، در آخر كار مرشد و پیر آنها گفت آقای احمدی نژاد اگر موضوع هسته ای شما را به رسمیت بشناسیم، شما در همین نقطه ای كه قرار دارید، توقف می كنید و از آن جلوتر نمی روید؟ گفتم یعنی چه؟ گفت یعنی به همین قناعت كنید و شما همین جا توقف كنید و تمام.

احمدی نژاد با بیان اینكه آنها می خواهند انرژی هسته ای در شاخه های مختلف آن در انحصار خودشان باقی بماند تا از آن طریق دنیا را چپاول كنند، خاطرنشان كرد: من گفتم هرگز. این حق ملت ایران است، ملت ایران انرژی هسته ای را می خواهد و همه آن را می خواهد.

رییس جمهوری تاكید كرد: اگر 200 ملت در دنیا از انرژی هسته ای استفاده كنند دیگر جایی برای قلدری قلدرهای بین المللی و چپاول ثروت ملت ها باقی نمی ماند.



*** عده ای انحصار طلب نمی خواهند بگذارند، ملت ایران تصمیم بگیرند

رییس جمهوری با بیان اینكه رهبری در اجتماع مردم مشهد فرمودند كه امسال سال حماسه سیاسی و اقتصادی است، گفت: حماسه یعنی زمانی كه بعضی از كارها قفل می شود و با اقدامات عادی نمی توان آن را حل كرد، ما احتیاج به كاری بزرگ داریم تا حماسه سیاسی و اقتصادی داشته باشیم.

وی افزود: در این سرزمین هم حماسه سیاسی و هم حماسه اقتصادی ممكن است؛ به شرطی كه توده های مردم به میدان بیایند كه مقدمه آن اعتماد به توده های مردم است.

احمدی نژاد با بیان اینكه رهبری در مشهد فرمودند «من یك رای بیشتر ندارم و انتخابات متعلق به مردم است»، گفت: اراده ملت و اعتماد به آن باید كشور را اداره كند.

وی تصریح كرد: تجربه نشان داده كه هرگاه ملت ایران به صحنه آمد و تصمیم گرفت، بهترین انتخاب را در آن شرایط انجام داده است كه البته این درست مثل عرصه اقصادی است؛ عده ای انحصار طلب نمی خواهند بگذارند ملت ایران تصمیم بگیرند و می خواهند كاری كنند كه سیاست در انحصار آنها باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: این موضوع مثل آمریكا و اروپا است كه سیاست در انحصار عده ای است و فقط دو نفر را برای ریاست جمهوری معرفی می كنند و از مردم می خواهند كه با آنها رای دهند.



*** به چه حقی به جای دیگران اظهار نظر می كنید؟

رییس جمهوری با بیان این مطلب كه رهبری فرموده اند كه من یك رای بیشتر ندارم و میزان رای ملت است، تصریح كرد: بعضی ها از قبل برای شورای نگهبان نسخه می پیچند، شما چه كاره هستید و به چه حقی جای دیگران اظهار نظر می كنید و برای شورای نگهبان نسخه می پیچید؟

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه رهبری فرموده اند كه همه سلایق باید در انتخابات شركت كنند، اظهار داشت: ما نیازمند یك حماسه هستیم؛ یعنی باید انتخاباتی در حدود 50 میلیون شركت كننده در كشور برگزار شود تا كمر دشمن بشكند.



*** منتخبی با رای بالا همه معادلات را به نفع ملت تغییر می دهد

رییس جمهوری تصریح كرد: من به شرایط خارجی بیشتر از شما آگاهی دارم و می دانم كه انتخاباتی پر شور و منتخبی با رای بالا، همه معادلات و شرایط داخلی و خارجی را به نفع ملت ایران تغییر می دهد.

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: هركس مومن به انقلاب، رهبری، كشور و نظام است، باید راه را برای حضور همه در انتخابات هموار كند و نباید حرفی بزند یا كاری كند كه عده ای از مردم بی انگیزه شوند.

رییس جمهوری خاطر نشان كرد: همه باید بیایند و ملت ما نشان داده است كه می داند چه چیزی به نفع خود و كشور است.



*** بعضی ها جوری حرف می زنند كه انگار صاحب كشور هستند

احمدی نژاد تصریح كرد: بعضی ها جوری حرف می زنند كه انگار صاحب كشور و ملت هستند؛ این درحالی است كه در زمان جنگ، همین جوانان خوزستان وقتی روی مین می رفتند رشید بودند اما امروز متوجه نمی شوند و باید فلان گروه، دسته و باند برای ملت تصمیم بگیرند.

وی تاكید كرد: ما به یك حماسه نیازمند هستیم كه لازمه اش حضور همه سلایق، اعتماد ملت و مردم در صحنه است تا كمر دشمنان را بشكنیم.



*** حماسه سیاسی شرایط را برای حماسه اقتصادی فراهم می كند

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینكه خلق حماسه سیاسی می تواند شرایط برای خلق حماسه اقتصادی هم فراهم كند، گفت: باید به سمتی برویم كه با خلق یك حماسه سیاسی بزرگ، دشمنان از مایوس كردن ملت ایران مایوس شوند.

احمدی نژاد افزود: امروز دنیا منتظر هنرنمایی ملت ایران است و من ایمان دارم كه این ملت حماسه ای خواهد آفرید كه برای همیشه در تاریخ بشریت بدرخشد.



** رسانه های كشور نگاه ملی تر و آرمانی تر داشته باشند

احمدی ن‍ژاد با اشاره به شناخته بودن حماسه های ملت ایران در دور دست ترین نقاط جهان اظهار داشت: وقتی در سفرهای اخیر به ونزوئلا رفتیم ، صدها هزار نفر از مردم در آنجا با صدای بلند، فریاد 'زنده باد ایران' را سردادند و ای كاش رسانه های ما مقداری نگاه ملی تر و آرمانی داشته باشند و این صحنه ها را منعكس كنند.



*** بهتر است بجای لغو مصوبات دولت، به ساختن كشور كمك كرد

رییس جمهوری در ادامه سخنانش با تاكید بر اینكه باید همه برای ساختن كشور دست به دست هم بدهند، گفت: ایران كشور بسیار بزرگی است؛ بجای مانع تراشی و لغو كردن مصوبات دولت، بهتر است به ساختن كشور كمك كرد. می توان با سپردن میلیون ها هكتار زمین كشاورزی در كشور به دست جوانان و ارائه تسهیلات به آنها، اجازه بدهیم تا كشور را آباد كنند.



*** چرا برخی خیال می كنند كه توده های مردم باید محروم باشند؟

احمدی نژاد اضافه كرد: زمین و معدن به اندازه كافی در كشور هست و باید اجاز داد در كشور كار صورت گیرد؛ اگر وضع اقتصادی توده های مردم بهتر شود، این به نفع همه است. چرا برخی خیال می كنند كه توده های مردم باید محروم باشند و فقط قشر خاصی در رفاه مالی و اقتصادی باشند؟

رییس جمهوری تاكید كرد: مردم ایران راه پرافتخار ساختن را ادامه خواهند داد و هیچ قدرت و هیچ شیطانی قادر نخواهد بود سد راه ملت شود.





***ملت تمدن ساز ایران در طول تاریخ همواره با هم همدل و همراه بوده اند

احمدی نژاد در اجتماع با شكوه مردم اهواز، ملت ایران را ملتی تاریخ ساز و تمدن آفرین توصیف كرد و گفت: ملت ایران در طول تاریخ برای رسیدن به قله های شرافت، عدالت و پاكی همواره با یكدیگر همراه و همدل بوده اند.

وی تصریح كرد: تاریخ ایران سرشار از فراز و نشیب ها است و این ملت از آنجا كه دارای ایمان مستحكم و عشق به خداوند و ارزشهای الهی است از همه حوادث عبور كرده است.

رییس جمهوری گفت: دشمنان و بدخواهان ملت ایران یكی از پس ازدیگری به تاریخ پیوسته اند اما این ملت همچنان پرافتخار ایستاده است و تا رسیدن به عالی ترین قله های شرافت، این ملت همچنان خواهد ایستاد و امروز جهان برای رسیدن به آن نقطه موعود نزدیك می شود.

وی اظهار داشت: امروز بشریت در یك پیچ تند تاریخی و در آستانه رسیدن به قله موعود قرار گرفته است .

احمدی ن‍ژاد با اشاره به دو سفر اخیر خود به ونزوئلا گفت: ملت آمریكای لاتین مدت 400 سال به طور پیوسته در استعمار غارتگران و فاسدان حرفه ای بوده است و در این 400 سال مردم آن را سركوب و غارت و هر قهرمانی را كه برای استقلال این منطقه برخاست، سركوب كردند.

وی با بیان اینكه چاوز مرد بزرگی در تاریخ كنونی جهان بوده است، گفت: وقتی یك مرد بزرگ و قهرمان بنام «چاوز» پرچم عدالت و توحید را بلند می كند، ملت ها دور وی جمع می شوند كه این نشانه ای از حركت و پیشرفت به سمت قله و آماده شدن شرایط جهان برای رسیدن به آن آرزوی تاریخی است.

رییس جمهوری خاطر نشان كرد: در این تاریخ پرفراز و نشیب، ملت ایران وظیفه سنگینی را برعهده دارد و تنها ملتی است كه در طول تاریخ موحد ، یگانه و ممتاز بوده است.

وی با تاكید بر اینكه ایران سرشار از استعدادها، منابع طبیعی، توان انسانی و فكر است و ماموریتی سنگینی را برعهده دارد، خاطر نشان كرد: ملت ایران باید ماموریت پرچمداری عدالت و توحید را برعهده بگیرد، كه گرفته است.

احمدی نژاد تصریح كرد: امروز چشم همه عدالت خواهان و مظلومان جهان به سمت ایران است و توانایی ملت ایران باعث امید دیگران می شود.

رییس جمهوری تاكید كرد: ایران باید ساخته شده و پیشرفت و قدرتمند شود، چون باید تكیه گاه ملت ها برای رسیدن به آرزوهایشان شود.

وی وظیفه دیگر ملت ایران را بر افراشتن پرچم توحید در جهان برشمرد و گفت: موضوع دیگر حركت مردم ایران در مسیر توحید وفرهنگ یكپارچه است تا ملت ها در كنار هم قرار دهند و از آنها حمایت كنند و به آنان روحیه دهد.

مشروح سخنان رییس جمهوری متعاقبا ارسال می شود.

سیام (3) 1723**9103**9129**1572
۰ نفر