۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۵
کد خبر: 80622634
T T
۰ نفر

يوسف كرمي: باز مي گردم

۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۸:۰۵
کد خبر: 80622634
يوسف كرمي: باز مي گردم

تهران -دارنده چهارمدال جهاني تكواندو با تاكيد براينكه درصورت حضور دوباره درمسابقات جهاني وكسب پنجمين مدال اين پيكارها، افتخار ناشي ازآن به نام ايران رقم مي خورد،افزود:ازتيم ملي خداحافظي نكرده ام و دوباره باز مي گردم.

'یوسف كرمی'دارنده چهارمدال قهرمانی جهان، برنزالمپیك آتن و طلای بازی های آسیایی اینچئون چندی پیش بنابر دلایلی اردوی تیم ملی را ترك كرد و حتی در زمان مقرری كه كادر فنی تعیین كرده بود به اردو بازنگشت تا حضور در مسابقات جهانی مكزیك را از دست بدهد.

مسابقات جهانی مكزیك در تیرماه سال جاری در پوبلا برگزار می شود.

یوسف كرمی در صدر رنكینگ جهانی قرار دارد و در صورت اعزام به مسابقات جهانی و داشتن آمادگی مناسب می توانست پنجمین مدال قهرمانی جهان را به ارمغان آورده و دردنیا به افتخار بزرگی دست یابد.

وی درخصوص دلیل ترك اردو به ایرنا گفت:دوست نداشتم اردوی تیم ملی را ترك كنم اما شرایطی ایجاد شد كه باید می رفتم.

كرمی ادامه داد: شرایط برای من مساعد نبود و نمی خواستم ارزش واحترامی كه این سالها با لطف خداوند به دست آورده ام را به راحتی از دست بدهم . صلاح دیدم تا مقطعی در تیم ملی تكواندو نباشم.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا عدم حضور در اردوی تیم ملی نوعی خداحافظی از تیم ملی است اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد خداحافظی از تیم ملی را ندارم و فقط در این مقطع كنار رفتم و با مساعد شدن شرایط دوباره بازمی گردم.

قهرمان جهان در پاسخ به این سوال كه به نظر می رسد عده ای نمی خواستند تا وی در تكواندوی جهان دارای ركورد شود، گفت: كسب پنجمین مدال قهرمانی جهانی یك افتخار ملی است و یك موفقیت شخصی محسوب نمی شود. البته فكرمی كنم عده ای دوست نداشتند تانام ایران درتكواندوی جهان و ورزش دنیا مطرح شود كه چنین نگاهی به من داشتند.

كرمی ادامه داد: فقط استیون لوپز آمریكایی دارای پنج مدال قهرمانی جهان است و من می توانستم افتخار جدیدی برای تكواندوی ایران كسب كنم، ما در ایران 2 مدال جهانی هم با زحمت داریم چه برسد به پنج مدال كه البته شرایط برای حضورم در جهانی مكزیك فراهم نشد تا این مهم از دست برود.

وی درپاسخ به این سوال كه گفته می شود ازبرگزاری متعدد مسابقات انتخابی ناراحت است تصریح كرد: به هیچ عنوان با برگزاری انتخابی مخالف نیستم و هیچگاه نخواسته ام بدون انتخابی به تركیب اصلی راه یابم، اما برگزاری مسابقات نیز حدی دارد و نیابد هر هفته اردونشینان مبارزه كنند.

كرمی گفت: متاسفانه یكی ازاعضای كادرفنی اعلام كرد كه كرمی باید خودش را به ما ثابت كند كه این حرف برایم گران تمام شد، چراكه من سال هابرای تكواندوی ایران زحمت كشیده و مدال آوری كرده ام و حالا دوستان می خواهند خودم را ثابت كنم.

وی افزود: شاید كرمی چند ماه قبل نباشم كه این مساله هم دلیل دارد، ولی پس از این همه سال، می دانم چگونه به دوران اوج برسم.وقتی برخوردهاچندان ایده آل نباشدمشخص است كه ورزشكار نیز تمایلی برای رسیدن به اوج و ادامه تمرینات ندارد.

كرمی درخصوص صحبت های سرمربی تیم ملی كه گفته بود از حضورش در كادر فنی تیم ملی استقبال می كند گفت: می خواهم به دوران حرفه ای ادامه داده و دوباره به تیم ملی بازمی گردم و قصدی برای مربیگری ندارم.

ورزشی(4)**3783**1590
۰ نفر