۲۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۳۴
کد خبر: 80617169
T T
۰ نفر
پرويز مشرف با رد صلاحيت از شركت در انتخابات پارلماني آتي پاكستان كنار گذاشته شد

اسلام آباد - مراجع قضايي پاكستان عصر روز سه شنبه 'پرويز مشرف' رييس جمھوري سابق و رييس حزب كنوني آل پاكستان مسلم ليگ را با رد صلاحيت از شركت در رقابت ھاي انتخاباتي در 21 ارديبھشت ماه آينده كنار گذاشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، اوراق نامزدی پرویز مشرف برای شركت در انتخابات آتی پاكستان از چھار حوزه انتخاباتی شھرھای 'كراچی، اسلام آباد، قصور و چیترال' پذیرفته نشد و مراجع قضایی دركمیسیون انتخابات و همچنین دادگاه عالی این كشور مشرف را فاقد صلاحیت نامزدی انتخابات پارلمانی اعلام كردند.

اوراق نامزدی رییس جمھوری سابق پاكستان كه پیشتر از سوی مقامات محلی كمیسیون انتخابات در منطقه چیترال در شمال این كشور پذیرفته شده بود نیز توسط رقبای سیاسی وی به چالش كشیده شد.

روزسه شنبه كمیته سه نفره قضایی كمیسیون انتخابات در دادگاه عالی پاكستان با دریافت اعتراض و دادخواست رقبای انتخاباتی پرویز مشرف از سوی احزاب دیگر , رای عدم صلاحیت وی برای شركت در انتخابات آتی پاكستان از حوزه انتخابی منطقه چیترال دادند.

وكلای معترضین به شركت رییس حزب آل پاكستان مسلم لیگ در انتخابات پارلمانی در گفت و گو با رسانه ھای محلی گفتند: پرویز مشرف قانون اساسی پاكستان را در سال 2007 با اعلام غیرمجاز'فرمان وضعیت اضطراری' نقض كرد،بنابراین فردی كه علاوه بر این در بسیاری از پرونده ھا از سوی دادگاه متھم باشد ھرگز صلاحیت شركت در انتخابات را ندارد.

بر اساس این گزارش، كارشناسان حقوقی در پاكستان می گویند: مشرف حق ارائه درخواست تجدید نظر در دیوان عالی پاكستان طبق قانون برای را دارد.

رییس جمهوری پیشین پاكستان چند سال دوران تبعید خود خواسته اش را در شهرهای دبی و لندن گذراند و چهارم فروردین 92 وارد فرودگاه كراچی در جنوب پاكستان شد.

دادگاه های مختلفی در پاكستان مشرف را در ترور بی نظیر بوتو نخست وزیر پیشین و رییس فقید حزب مردم این كشور و قتل نواب اكبر بگتی از روسای قبایلی در ایالت بلوچستان متهم كرده اند.

مشرف درسال 1999دولت نوازشریف نخست وزیر وقت(رییس كنونی حزب مسلم لیگ شاخه نواز)را ازطریق كودتای نظامی بدون خونریزی ساقط كرد و قدرت را دردست گرفت.

مشرف در مرداد 1387 برای جلوگیری از استیضاح توسط پارلمان ملی از سمت ریاست جمهوری استعفا كرد.

وی در دوران تبعید خودخواسته، حزب ˈآل پاكستان مسلم لیگˈ را تشكیل داد و مصمم به شركت در رقابتهای انتخاباتی و كسب كرسی های پارلمان ملی و ایالتی پاكستان بود كه 11روز می 2013 برابر با 21 اردیبهشت 1392 برگزار خواهد شد.

آساق ** 1095

سرخط اخبار جهان