سمنان - رييس جمهوري با اشاره نام گذاري امسال به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كرد: قله حماسه سياسي انتخابات رياست جمهوري است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دكتر'محمود احمدی نژاد ' روز پنج شنبه در اجتماع پرشور مردم سمنان كه برای گوش فرادادن به سخنان وی در ورزشگاه تختی این شهر تجمع كرده بودند ، افزود: یقین دارم ملت ایران با یك انتخابات برجسته حماسه سیاسی خلق و امید دشمنان را مایوس خواهند كرد.

وی با تاكید بر اینكه نقش مردم در این انتخابات بسیار مهم و اصلی است ، افزود: بر خلاف سایر كشورها در ایران ادای دمكراسی در نمی آورند، بلكه دمكراسی اصلی احیا می شود.

رییس دولت دهم با بیان اینكه هدف از جمهوری اسلامی پیاده كردن اسلام و احكام الهی است، خاطر نشان كرد: حتی اجرای احكام الهی جز با حضور و اراده مردم امكان پذیر نیست.



** كشور باید به اتكای آرای عمومی اداره شود

احمدی نژاد با بیان اینكه در قانون اساسی به صراحت آمده كشور باید به اتكای آرای عمومی اداره شود، گفت: هم چیز متعلق به ملت است و مردم باید تصمیم بگیرند.

رییس دولت دهم با تاكید بر اینكه هر گاه ملت به تصمیم واحدی در مساله ای رسیدند، آن تصمیم درست بوده است، افزود: حضور مردم در همه عرصه ها حلال امروز مشكلات كشور است.

احمدی نژاد با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری افزود: یك مشاركت گسترده نزدیك به 50 میلیونی می تواند همه معادلات داخل و خارج را برهم زند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینكه اگر همه مردم در صحنه انتخابات حضور یابند، مناسبات و معادلات را تغییر خواهند كرد، گفت: آن هایی هم كه در داخل به دشمنان كمك می كردند تا مردم اذیت شوند یا تحت فشار باشند ، با حضور مردم مایوس خواهند شد.

احمدی نژاد با اشاره به تاكیدات امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی كه ما یك رای بیشتر نداریم و ملت باید انتخاب كنند، گفت: رهبری تاكید كردند همه سلایق باید در انتخابات حضور داشته باشند و ملت انتخاب كنند چرا كه همه چیز متعلق به مردم است.

وی اضافه كرد: همه كسانی كه دست اندركار انتخابات هستند باید به ملت اعتماد كنند و مبادا كسی سخنی گوید و حرفی بزند كه عده ای از مردم با سلیقه های مختلف را برنجاند.

احمدی نژاد با انتقاد از كسانی كه عنوان می كنند نظر رهبری در مورد انتخابات این است، افزود: وقتی رهبری به صراحت می گوید یك رای بیشتر ندارد و كسی از قول من حرفی نزد به شما چه ربطی دارد كه از نظر رهبری صحبت می كنید.



** مبادا عده ای خود را آقا بالاسر مردم بدانند

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه انتخابات متعلق به همه مردم است و همه سلایق باید در این عرصه حضور یافته و تصمیم بگیرند، تصریح كرد: مبادا عده ای این طرف و آن طرف پیدا شوند و خود را مالك كشور و آقا بالا سر مردم بدانند و بخواهند به جای آن ها تصمیم بگیرند.

احمدی نژاد گفت: این كشور باید شكوفا شود چرا كه نقطه و كانون نور است و این جز با حضور مردم در همه عرصه ها شدنی نیست.



**علاقه مندی كشورهای مختلف جهان به توسعه روابط با ایران

رییس دولت دهم با اشاره به حضور خود در مراسم تشییع 'هوگو چاوز ' رییس جمهوری ونزوئلا گفت: در این مراسم سران و هیات هایی از 54 كشور دنیا حضور داشتند كه همه آن ها با من ملاقات كرده و می گفتند كه ایران را دوست داریم و چشم ما به حركت های ملت ایران است.

وی با بیان اینكه چشم تاریخ به ملت ایران است، گفت: ملت ایران با زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد و اصولا جمهوری اسلامی آمده است تا زمینه ساز حكومت امام زمان باشد.



** مهمترین مسئولیت امروز ما ساختن ایران است

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه مهمترین مسئولیت امروز ما ساختن ایران است، گفت: باید ایران را آن طور كه شایسته است بسازیم چرا كه ایران به دنبال برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان است.

احمدی نژاد با بیان اینكه برای اثبات مكتب توحید و عدالت باید ایران را ساخت، افزود: امروز ساختن ایران یك پاسخ به نیاز تاریخی برای برپایی و استقرار مكتب اسلام ناب محمدی است.

وی با تشریح نقشه های دشمنان علیه ملت ایران ادامه داد: هدف همه آنان از اجرای برنامه های شوم خود علیه ملت ایران جلوگیری از عزت و پیشرفت ملت ایران است. چرا كه آنان می دانند اگر ایران پیشرفت كند، جا برای زورگویی و چپاول آنان باقی نمی ماند.



** فشارهای بیگانه علیه اقتصاد ایران در بالاترین حد است

رییس جمهوری با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی ، خاطر نشان كرد: امروز فشارهای بیگانه علیه اقتصاد ملت ایران در بالاترین حد است و آنان اعلام كردند می خواهند اقتصاد ایران فلج كنند. البته با برخی ها هم در داخل هماهنگ هستند. ولی بدانند ملت ایران از همه این موانع عبور می كند و قله ها را فتح می كند.

وی با تاكید مجدد بر اینكه باید اقتصاد ایران را بسازیم، گفت: هر كشوری برای پیشرفت نیاز به منابع انسانی و طبیعی دارد كه ایران سرشار از این دو عامل است.

احمدی نژاد با اشاره به توانمندی های طبیعی و انسانی كشور افزود: باید دست به دست هم و برای خدا متحد شویم تا ایران را بسازیم. من معتقدم این كار با تكیه بر توانمندی های ملت ایران شدنی است.

رییس قوه مجریه با بیان اینكه تجربه تاریخ و انقلاب به ما می گوید اگر به ملت اعتماد كنیم، همه ناشدنی ها شدنی خواهد شد، ادامه داد: هر گاه در عرصه های گوناگون سیاسی و اقتصادی به ملت اعتماد شد، كشور شكوفا شده است كه باید در عرصه اقتصاد هم به ملت اعتماد كنیم.



** انتقاد رییس جمهوری از در اختیار گرفتن اقتصاد كشور در دست عده ای اندك

وی با انتقاد از دراختیار گرفتن اقتصاد كشور در دست عده ای اندك ، گفت: این درست نیست كه اقتصاد فقط در دست گروهی 500، دو هزار و یا سه هزار نفره باشد و بقیه ملت كارگر آنان باشند. بلكه باید همه مردم در اقتصاد فعال شوند.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه باید موانع و مشكلات را برای واگذاری اقتصاد به مردم از پیش رو ملت برداریم، خاطر نشان كرد: می خواهیم اصلاح اقتصادی و ساختاری كنیم تا منابع بانك ها و كشور در اختیار مردم گذاشته شوند، اما به شیوه های مختلف مانع شده و نمی گذارند.

رییس جمهور گفت: حضور فعال 76 میلیون نفر در اقتصاد كشور تا اینكه عده كمی اقتصاد در دست گیرند، فرق می كند. باید انرژی مردم در عرصه اقتصاد كشور رها شود و موانع را از پیش پای آنان برداریم.

رییس جمهور با تاكید بر اینكه اگر قدرت مردم را به رسمیت بشناسیم یا اجازه دهیم ملت حركت كند، حماسه اقتصادی خلق خواهد شد، گفت: باید مدل اقتصادی را از شیوه ای كه دشمنان می توانند از طریق آن به كشور ضربه بزنند، تغییر كنیم و این جز با حضور مردم شدنی نیست.



** مشكلات تحریم را به گردن قانون هدفمندی یارانه ها انداختند

رییس جمهوری با انتقاد از اینكه از اجرای كامل قانون هدفمندی توسط دولت ممانعت شده است ، گفت : مشكلاتی براثر تحریم ها به وجود آمد كه آن را بر گردن اجرای قانون هدفمندی یارانه ها انداختند درحالی كه ارتباطی به این قانون نداشت

احمدی نژاد بابیان اینكه قانون هدفمندی یارانه ها را ملت اجرا كرد ، افزود: این قانون به عنوان تنها الگوی اقتصادی ایران در دنیا به رسمیت شناخته شده است كه این امر نشان دهنده موفقیت آن است.



** برخی می گویند با دادن پول به مردم موجب تنبلی آنها می شویم

وی با تاكید بر اینكه اگر ادامه می دادند همه قانون اجرا می شد به هر ایرانی 250 هزار تومان یارانه می دادیم ، ادامه داد: برخی می گویند كه دادن پول به مردم موجب تنبلی آنان می شود در حالی كه چنین نیست و جالب آنكه خود آنان نیز می گویند به بیكاران پول بدهیم كه هر چند ما هم با دادن پول به بیكاران موافقیم چرا كه دادن یارانه و پول برای مردم تنبلی آیجاد نمی كند.

رییس دولت دهم با بیان اینكه باید به ملت اعتماد داشته ، داریم و خواهیم داشت خاطر نشان كرد : از یك طرف به ما می گویند این طرح شكست خورده است و از طرفی ادامه آن را تبلیغاتی و انتخاباتی می دانند در حالی كه من نمی توانم كاندیدا شوم و آماده بودیم اواخر اجرای آن را نیز به عهده بگیریم، اما اجازه ندادند طرح كاملا اجرایی شود.

رییس قوه مجریه ادامه داد: باید طرح های بزرگی در كشور اجرا كنیم تا اقتصاد جهش پیداد كند و حماسه اقتصادی محقق شود.



** ستادهای كشاورزی و معادن در استان ها فعال شد؛ معادن در دست عده ای معدود

وی با بیان اینكه ستادهای كشاورزی و معادن در استانها فعال شده اند گفت : 14 میلیون هكتار در كشور زیر كشت محصولات كشاورزی می رود در حالی كه 50 میلیون هكتار زمین قابل كشت در كشور وحود دارد كه می شود این زمین ها را مردم داد تا خود آن را آباد كنند.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه بهره برداری از معادن كشور در مسیر درستی نیست و بخش زیادی از معادن بلااستفاده مانده است، افزود: معادن در اختیار عده ای معدود است كه با فعال شدن ستاد معادن در استان ها واگذاری معادن به مردم شروع شده است.

رییس جمهور با تشریح برخی آمار مقایسه ای دولت نهم با دولت های پیش از خود گفت: به طور مثال تولید برق در طول 90 سال گذشته كه در ایران نیروی برق تولید شد ، 38 هزار مگاوات بوده است ، كه در طول هشت سال دولت های نهم و دهم هم 38 هزار مگاوات به آن اضافه شده است.

احمدی نژاد پرتاب ماهواره به فضا و ساخت موشك ماهواره بر و كنترل زمینی آن را از دیگر پیشرفت های ملت ایران در دولت های نهم ودهم برشمرد و افزود: در یك سال آینده ماهواره ایرانی در مدار 36 هزار كیلومتری زمین قرار می گیرد تا دشمنان دیگر نتوانند رسانه ها و شبكه های ما را قطع كنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فلسفه خلقت انسان گفت: خداوند انسان را خلق كرد و به او جهان و همه آنچه در آن هست را داد تا از این فرصت برای كمال و رسیدن به خدا بهره برد.

رییس جمهور تاكید كرد: همه انسانها به دنبال امنیت و آرامش قلب هستند وهمه این ها جز در سایه كار برای خدا محقق نمی شود.



** برنامه دولت برای حل مشكل آب استان سمنان

رییس دولت دهم در ادامه با اشاره به برخی خدمات دولت های نهم و دهم در استان سمنان افزود: مهم ترین مشكل این استان آب استان است كه علاوه بر احداث چندین سد در استان برنامه هایی مهمی برای انتقال آب از شمال و جنوب به این استان و استان های همجوار داریم.

وی همچنین در پایان سخنرانی خود در جمع مردم سمنان ، آماری از پیشرفت های استان در دولت های نهم ودهم ارایه داد.

سیام(3)**9171**1379**9105**1828**1601
۰ نفر