۲۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۱۱
کد خبر: 80608640
T T
۰ نفر
موضوع ماليات برخانه هاي خالي رابه طورجدي پيگيري مي كنم

تهران - وزير راه و شهرسازي بر وضع ماليات بر خانه هاي خالي و معاملات مكرر در بخش مسكن تاكيد كرد و گفت: به طور جدي اين موضوع را پيگيري خواهم كرد تا در كنار توليد انبوه مسكن، مباحث مالياتي كه در ساير كشورها تجربه شده است را پيش ببريم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'علی نیكزاد' روز چهارشنبه در حاشیه سمینار سالگرد تاسیس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: دولت اعتقاد دارد كه باید بر واحدهای مسكونی خالی، زمین و معاملات مكرر واحد مسكونی مالیات تعلق گیرد و من نیز این موضوع را پیگیری می كنم.

وی با بیان اینكه در سال گذشته برای نخستین بار تعداد واحدهای مسكونی از تعداد خانوارهای كشور پیشی گرفته است، اضافه كرد: باید هرچه سریعتر با شناسایی دلایل سوداگری و دلالی در بخش مسكن، جلوی این موضوع گرفته و با كمك دولت و مجلس، اقدامات قانونی در این خصوص اتخاذ شود.



** زلزله اخیر بوشهر و اقدامات وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وقوع زلزله در استان بوشهر گفت: از لحظه نخست وقوع زلزله، همكاران اداره كل راه و شهرسازی بوشهر و بنیاد مسكن استان، در مناطق زلزله زده حضور یافتند و اقدام به آواربرداری مناطق كردند.

نیكزاد افزود: در زلزله های اخیر در لرستان، آذربایجان شرقی و كرمان تجربه ثابت كرد واحدهایی كه اقدام به مقاوم سازی كردند، از خسارات جانی و مالی در امان ماندند.

وی اضافه كرد: تا پیش از دولت های نهم و دهم، سالیانه بین 18 تا 20 هزار واحد مقاوم سازی می شد، اما در هشت سال اخیر و بنا به دستور آقای احمدی نژاد، مقاوم سازی 200 هزار واحد روستایی در سال، در دستور كار قرار گرفت.

به گفته ی نیكزاد، در هشت سال اخیر عملیات مقاوم سازی 2 میلیون و 120 هزار واحد روستایی آغاز شد كه كار یك میلیون و 520 هزار واحد آن به پایان رسیده و تعداد 600 هزار واحد آن هنوز نیمه تمام است.

وزیر راه و شهرسازی سپس بر ورود جدی دولت در امر بازسازی مناطق زلزله زده استان بوشهر تاكید كرد و گفت: تمام تلاش براین است تا در كوتاه ترین زمان ممكن، بازسازی مناطق زلزله زده به سرانجام برسد.



** پایان بازسازی تمامی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال جاری

نیكزاد در ادامه از پایان گرفتن عملیات بازسازی تمامی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و گفت: كار بزرگی در سال گذشته در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی صورت گرفت كه درمدت 90 روز بیش از 30 هزار واحد مسكونی و دائمی در این مناطق ساخته شد و امسال نیز پایان دادن به عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در دستور كار قرار دارد.

وی با بیان اینكه ادامه بازسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در سال جاری همچنان در دستور كار قرار دارد، افزود: در سال جاری بازسازی و مقاوم سازی حدود 300 هزار واحد از 600 هزار واحد روستایی نیمه تمام انجام می شود.



** جابه جایی بیش از 61 میلیون نفر مسافر در نوروز 92

وزیر راه و شهرسازی سپس در خصوص سفرهای نوروزی امسال گفت: پیش از ایام نوروز پیش بینی شده بود كه حدود 60 میلیون نفر جابه جایی توسط وسایل نقلیه عمومی در این ایام صورت گیرد و اكنون مشخص شده بیش از 61 میلیون نفر جابه جایی اتفاق افتاد.

نیكزاد افزود: همچنین تعدادی هم با وسایل نقلیه شخصی در ایام نوروز سفر كردند كه اگر میزان آنها را به آمار یاد شده اضافه كنیم، در ایام نوروز 92 حدود 138 میلیون و 400 هزار نفر جابه جایی صورت گرفته كه این یك ركورد بسیار خوبی است.



** حماسه اقتصادی پیش نیاز حماسه سیاسی است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و حماسی اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، گفت: دیدگاه ما این است كه حماسه اقتصادی می تواند پیش نیاز حماسه سیاسی باشد و اگر بتوانیم در حوزه اقتصاد بیش از آنچه كه تكلیف شده به صورت حماسی و با جسارت و مجاهدت ورود كنیم، به طور قطع رفاه، آسایش، اشتغال و امنیت برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

نیكزاد با بیان اینكه مردم در حوزه سیاسی به طور قطع به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیك خواهند گفت و حماسیه سیاسی را خلق خواهند كرد، افزود: در حوزه اقتصادی بنا داریم مسكن های نیمه تمام مهر را تكمیل و تحویل دهیم، بازسازی مناطق زلزله زده استان های بوشهر و آذربایجان شرقی را به اتمام برسانیم و بحث مقاوم سازی روستایی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در بحث حمل و نقل نیز دو مقوله توسعه ناوگان های حمل و نقل و توسعه بحث سخت افزاری حوزه حمل و نقل را پیش روی داریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه كرد: آنچه مهم است، در سال حماسه اقتصادی باید به نوآوری و تسریع در فعالیتهای اقتصادی پرداخت و اینكه دولت در ماه های پایانی همچون روزهای نخست و پرشتاب تر از آن، به فعالیت های خود ادامه دهد.

اقتصام (3) ** 1574 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد