نماينده عراق در سازمان ملل نسبت به سرايت خشونت هاي سوريه به عراق هشدار داد

نيويورك – نماينده دايم عراق در سازمان ملل نسبت به فعاليت گروه هاي مسلح در سوريه براي امنيت منطقه و عراق هشدار داد و گفت القاعده و باقي مانده هاي حزب بعث صدام و همچنين عناصر مخالفان سوريه در نا آرامي ها در عراق دست دارند.

به گزارش ایرنا حمید البیاتی نماینده دایم عراق در سازمان ملل در نشست شورای امنیت اظهار داشت: كشتن سربازان سوریه در خاك عراق در حالی كه آن ها خود را تسلیم مقام های عراق كرده بودند، نشان دهنده فعالیت گروه های مسلح سوری از جمله القاعده و 'جبهه النصره' در خاك عراق است.

البیاتی نسبت به سرایت بحران سوریه به دیگر كشورهای منطقه هشدار داد و گفت: ما نگران افزایش خشونت ها در عراق در چند ماه آینده هستیم و فكر می كنیم با ادامه بحران در سوریه، ناآرامی و خشونت در عراق بالا بگیرد.

نماینده عراق در سازمان ملل به راهپیمایی های اعتراضی و خشونت در برخی مناطق عراق اشاره كرد و گفت كه عناصری از حزب بعث پیشین و القاعده در تحریك و خشونت امیز كردن راهپیمایی ها دست داشته اند.

وی با اشاره به دموكراتیك بودن حكومت عراق تاكید كرد: عراق بر خلاف بسیاری دیگر از كشورهای منطقه دموكراتیك بوده و دولت تلاش دارند اعتراض های مردم به آرامی و مسالمت آمیز برگزار شود.

البیاتی همچنین با اشاره به دستاوردهای سیاسی و اقتصادی دولت عراق گفت : رشد اقتصادی عراق در سطح بالایی قرار دارد و دولت عراق در حال افزایش سطح همكاری سیاسی و اقتصادی با كشورهای همسایه و منطقه می باشد.

وی همچنین از تلاش های سازمان ملل برای انتقال عناصر گروهك تروریستی منافقین از خاك عراق ستایش كرد و گفت: پذیرش این افراد در آلبانی و دیگر كشورها می تواند به حل این مساله كمك كند.

اروپام 2251 **1908

سرخط اخبار جهان