۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۲۲:۱۹
کد خبر: 80582112
T T
۰ نفر

كره شمالي به آمريكا و كره جنوبي اولتيماتوم داد

۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۲۲:۱۹
کد خبر: 80582112
كره شمالي به آمريكا و كره جنوبي اولتيماتوم داد

تهران- به دنبال برگزاري رزمايش مشترك ميان واشنگتن و سئول، پيونگ يانگ به آمريكا و كره جنوبي هشدار داد.

به گزارش الجزیره، كره شمالی روز سه شنبه اعلام كرد كره جنوبی و آمریكا مسئول پیامدهای فاجعه بار رزمایش های نظامی مشترك خود خواهند بود .

بر اساس این گزارش، كمیته وحدت كره در بیانیه ای اعلام كرد نیروهای دست نشانده آمریكا و كره جنوبی مسئول اصلی هر گونه پیامد فاجعه بار ناشی از تحولات اخیر خواهند بود .

در این بیانیه آمده است: جنگ افروزان آمریكایی و كره جنوبی سرانجام رزمایش های نظامی مشترك خود را كه هدف از آن آمادگی برای حمله نظامی به كره شمالی است آغاز كردند.

وزارت دفاع كره جنوبی نیز روز سه شنبه اعلام كرد تهدیدهای كره شمالی در خصوص آغاز جنگ كه هر روز مطرح می شود بخشی از تاكتیك های جنگ روانی این كشور با هدف تحت فشار قرار دادن كره جنوبی و آمریكا به منظور تغییر سیاست خود در قبال پیونگ یانگ و متحد كردن مردم كره شمالی است .

كیم مین سوك سخنگوی وزارت دفاع كره جنوبی در یك كنفرانس خبری گفت كره شمالی پیوسته و با صراحت هشدارهای تحریك آمیز جنگ طلبانه ای را مطرح كرده كه بخشی از فشار روانی این كشور بر كره جنوبی است .

به گزارش منابع خبری كره جنوبی، كیم تصریح كرد بازدید اخیر كیم جونگ اون رهبر كره شمالی از منطقه نظامی در مرز دریایی غربی این كشور و همچنین سفر فرمانده ارتش كره شمالی به روستای مرزی پانمونجوم طی چند روز گذشته بخشی از تاكتیك های روانی پیونگ یانگ بوده است .

این اظهارات كیم در حالی مطرح شد كه تنش بین كره جنوبی و كره شمالی طی چند روز اخیر به شدت افزایش یافته است .

نیروهای نظامی كره جنوبی و آمریكا روز دوشنبه رزمایش مشترك برنامه ریزی شده خود را بدون توجه به تهدیدهای كره شمالی در مورد لغو موافقتنامه آتش بس دو كره آغاز كردند .

**2016** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان