۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۲۳:۴۹
کد خبر: 80577548
T T
۰ نفر

ساري- رئيس كل بيمه مركزي ايران گفت: اگر خودروسازان به مقولات ايمني خودروها توجه نكنند علاوه بر اينكه آئين نامه اي بيمه اي خودروهاي ناامن تغيير خواهد كرد، بلكه پليس نيز همسو با اين در شماره گذاري و صدور معاينه فني همراه با بيمه با خودروسازان برخورد مي كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، 'سید محمد كریمی' شنبه شب پس از برگزاری مراسم آزاد سازی زندانیان ناشی از تصادفات رانندگی استان مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اینكه خودروسازان قتاله ناامن بسازند و تحویل بدهند ، سزاوار مردم نیست.

وی ادامه داد: هشدار بیمه مركزی به خودروسازان جدی است و در این زمینه با رئیس پلیس راهور نیز هماهنگ هستیم.

كریمی بدون اعلام نام خودرو یا خودروسازان ، گفت: به طور یقین اگر این هشدار ها جدی گرفته نشود در آینده نام خوردوهایی كه برایشان بیمه نامه صادر نخواهد شد، اعلام می شود.

رئیس كل بیمه مركزی ایران تاكید كرد: بیمه ،پلیس و قوه قضاییه برای حفظ جان مردم هم افزایی قوی و خوبی دارند و این هشدار بسیار جدی است.

وی به وجود 9 میلیون دستگاه موتورسیكلت در كشور اشاره كرد و گفت: هفت میلیون دستگاه موتورسیكلت بیمه نیستند.

كریمی گفت: بر اساس آمار از هر چهار تصادف، سه تصادف از یك طرف حادثه مربوط به موتورسیكلت است كه منجر به فوت و یا از كار افتادگی فرد می شود.

وی از گیلان ، خراسان و اصفهان به عنوان استان هایی یاد كرد كه بیشترین تصادفات موتورسكلت را دارند و تاكید كرد: پلیس برای كاهش تصادفات در این بخش باید كار جدی انجام بدهد.

رئیس كل بیمه مركزی ایران ضریب نفوذ بیمه در كشور را 8/1درصد برآورد كرد و گفت: این در حالی است كه این ضریب در كشورهای متوسط ، پیشرفته و آمریكا به ترتیب هفت ،9 و 12درصد است.

وی ضریب خسارت در كشور را زیر 25درصد عنوان كرد و افزود: ضریب نفوذ بیمه در مازندران از میانگین كشوری كمتر و حدود 5/1درصد است.

كریمی به عملكرد صندوق تامین خسارت های بدنی صنعت بیمه اشاره كرد و گفت: منابع این صندوق كه از پنج درصد حق بیمه بیمه گذاران تامین می شود از سال 1345 تا كنون 10 هزارو 700نفر از زندانیان ناشی از تصادفات را آزاد كرد كه آزادی 10 هزار نفر از آنان در دولت نهم و دهم رخ داد.

وی افزود: یكهزار و 200 نفر از زندانیان ناشی از تصادفات سال 90 با هفت هزار میلیارد ریال از محل صندوق تامین خسارت های بدنی صنعت بیمه آزاد شدند.

رئیس كل بیمه مركزی ایران به فعالیت 26 شركت های بیمه ای در كشور اشاره كرد و گفت: آموزش شبكه های فروش یكی از برنامه های جدی بیمه مركزی است.

وی از شكل گیری شورای هماهنگی شركت های بیمه ای در استان های كشور خبر داد و افزود: همه شركت ها بیمه باید از رئیس شورای هماهنگی شركت های بیمه ای استان پیروی كرده و بر اساس دستورالعمل و ابلاغیه بیمه مركزی عمل كنند.

او ادامه داد: با شكل گیری این شورا تعامل شركت های بیمه ای با استاندار و صدا و سیما ارتقا یافته و در نتیجه فرهنگ بیمه ای نیز گسترش می یابد.

رئیس كل بیمه مركزی ایران به بر لزوم حضور رئیس و مدیران شركت های بیمه ای در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ، مدارس و دانشگاه ها تاكید كرد و گفت: با هماهنگی استانداران ، نمایندگان ولی فقیه در استان ها و امام جمعه شهرستان ها این ظرفیت ایجاد شده است.

وی به فعالیت 114 رشته بیمه در صنعت بیمه كشور اشاره كرد و گفت: بیمه شخص ثالث اولویت بیمه است.

كریمی از بیمه زندگی انسان در كشور به عنوان مهم ترین دغدغه یاد كرد و گفت: بیمه حیات و یا زندگی قبل از باروری انسان ، حاملگی ، زایمان ، نوزادی ، كودكی ، نوجوانی ، جوانی ، میانسالی ، كهنسالی ، فوت و پس از مرگ در این نوع بیمه باید لحاظ شود.

وی ضریب بیمه زندگی در كشور را تا پایان سال 90 حدود هشت درصد عنوان كرد و گفت: از طریق اطلاع رسانی جدی باید مزیت های بیمه ای برای مردم مشخص شود.

كریمی بیمه عمر و گرفتن وام از این نوع بیمه را از دیگر خدمات بیمه ای معرفی كرد و افزود: بیمه قهرمانان ، مداحان ، ورزشكاران ، خانه داران و مستمر بگیران از دیگر رشته های بیمه ای است كه مورد حمایت قرار دارد.

رئیس كل بیمه مركزی ایران به اهمیت بیمه تكمیلی درمان اشاره كرد و گفت: به دلیل رقابت منفی كه بین شركت های بیمه در بیمه تكمیلی درمان به وجود آمده است ، خدمات در این نوع بیمه مطلوب نیست و منجر به ضرر شركت های بیمه ای نیز شد.

وی افزود: بر اساس آیین نامه جدید شورای عالی بیمه ایران ، نرخ گذاری و تعرفه بیمه تكمیلی درمان در شركت های بیمه ای باید با هماهنگی بیمه مركزی باشد و رویكرد سازمان بیمه مركزی هم گرفتن تعرفه مناسب با ارائه خدمات مطلوب به مردم است.

كریمی از صدور مجوز بیمه برای شركت بیمه ای به نام ' آسماری ' در مناطق آزاد خبر داد و گفت: این شركت كه نمانیده بیمه ' اس او SO ' كشورآلمان در ایران است به شرط بیمه درمان انفرادی و خانوادگی فعالیت خود را آغازكرده است.

وی به كار گیری كارشناس محاسبه گر را از سوی شركت های بیمه ای را از مصوبات جدید شورای عالی بیمه ایران عنوان كرد و افزود: پژوهشكده بیمه مركزی ایران 30 نفر از این كارشناسان را در حال تربیت و آموزش دارد.

رئیس بیمه مركزی ایران نگهداری ذخایر و منابع را در مدیریت ریسك رشته های بیمه ای جدید مهم توصیف كرد و بیان داشت: شركت های بیمه ای باید صلاحیت كارشناسان محاسبه گر را از بیمه مركزی دریافت كنند.

وی به شكایات دیوان محاسبات از آزاد سازی تعرفه های شركت های بیمه ای اشاره كرد و افزود: بر اساس تصمیم جدی شورای عالی بیمه ایران از این پس شركت های بیمه ای خودشان مجاز نیستند تعرفه بیمه ای را نرخ گذاری كنند، بلكه كمیته ای متشكل از چند كارشناس از جمله معاونان فنی شكل گرفته است كه نرخ گذاری تعرفه را به صورت كارشناسی انجام می دهند و این تعرفه ها سپس به صورت ابلاغیه از سوی بیمه مركزی اعلام خواهد شد.

كریمی از آغاز به كار شركت بیمه تعاون در آینده نزدیك خبر داد و گفت: این شركت مورد حمایت جدی بیمه مركزی است و تمامی مراحل صدور پروانه را از بیمه مركزی گذرانده است.

وی به طرح تحقیق و تفحص مجلس از بیمه مركزی اشاره كرد و اعلام كرد: هر چند این طرح هنوز در مجلس تصویب نشده است، اما سازمان بیمه مركزی آمادگی را برای ارائه گزارش به نمایندگان مجلس دارد.

رئیس كل بیمه مركزی ایران در باره تحریم های اقتصادی علیه ایران و تاثیر آن بر بیمه مركزی هم گفت: تحریم خللی در روند فعالیت های بازرگانان نگذاشته است زیرا با درایت و مدیریت صحیح دولت ، همه نوع بیمه بر اساس ضوابط و استاندارد های بین المللی از جمله بر بیمه كشتی های حامل نفت، هواپیما های مسافربری ، پالایشگاه ها و پتروشیمی در حال انجام است.

وی در پایان این مصاحبه مطبوعاتی به افزایش بیمه شخص ثالث خودروها از 126میلیون تومان سال 91 به 152میلیون تومان در سال 92 اشاره كرد و گفت: بیمه گذاران خودروها به پوشش كامل بیمه اقدام كنند.ك/3

2585/1654/ 3404
۰ نفر