۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۲۰
کد خبر: 80545470
T T
۰ نفر
'پيستوريوس ' قهرمان دو وميداني پارالمپيك رسما متهم به قتل عمد شد

پرتوريا - ˈاسكار پيستوريوس ˈ قهرمان نامي دو و ميداني پارالمپيك روز جمعه ضمن حضور در دادگاهي در پرتوريا پايتخت آفريقاي جنوبي ، رسما متهم به قتل عمد دوست دخترش شد.

بگزارش ایرنا، ˈاسكار پیستوریوس ˈ روز پنجشنبه گذشته به اتهام قتل 'ریوا استین كمپ ' كه یك مدل مشهور آفریقای جنوبی و تحصیل كرده رشته حقوق است، توسط پلیس دستگیر شد.

پیستوریوس در جلسه دادگاه جنجالی اش در حالی كه دست هایش بر روی صورتش قرار داده بود و مشغول گریه بود، اتهام های قرایت شده از سوی دادستان را شنید.

در این جلسه دادگاه گفته شد كه پیستوریوس رسما به اتهام قتل عمد محاكمه خواهد شد كه در صورت اثبات آن وی به حبس ابد محكوم می شود.

جلسه دادگاه بعدی پیستوریوس 26 ساله در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود و تا آن زمان وی بایستی در بازداشتگاه پلیس بماند.

وی در همین حال برخلاف عرف دادگاه های آفریقای جنوبی به عكاس ها اجازه داد كه تا قبل از شروع جلسه دادگاه از وی عكس بگیرند و همچنین خبرنگاران بتوانند گفت وگو های صورت گرفته دراین جلسه را ضبط كنند.

پیستوریوس صبح امروز (جمعه) در حالی كه لباس سیاهی به تن كرده بود به همراه برادر و خواهرش از محل پاسگاه پلیس راهی دادگاه شده بود.

شمار زیادی از خبرنگاران و فیلمبرداران و عكاسان خبری از آفریقای جنوبی و نیز از كشورهای خارجی و نیز مردم در بیرون دادگاه انتظار 'پیستوریوس' را می كشیدند.

درحال حاضر مردم و رسانه های جمعی آفریقای جنوبی از ماجرای تكان دهنده پیستوریوس كه تا پیش از بامداد روز پنجشنبه گذشته 'قهرمان ملی' آفریقای جنوبی شمرده می شد ، به عنوان 'یك تراژدی باورنكردنی ' یاد می كنند.

اخبار مربوط به پیستوریوس و دادگاه وی هم اكنون درصدر اخبار رسانه های آفریقای جنوبی و حتی رسانه های خارجی قرار گرفته است.

ˈپیستوریوس ˈ متهم شده است كه دوست دخترش در منزلش در مجتمعی ویلایی در حاشیه شهر پرتوریا به ضرب گلوله در اوایل روز پنجشنبه ، به قتل رسانده است.

هنوز انگیزه قتل این دختر كه از ناحیه سر و دست مورد اصابت چهار گلوله قرار است ، مشخص نشده است.

شبكه تلویزیونی آفریقای جنوبی گفت كه پلیس همچنان در محل وقوع قتل در حال بررسی شواهد می باشد.

سخنگوی پلیس آفریقای جنوبی پنجشنبه شب احتمال های مطرح شده از جمله شلیك اشتباهی پیستوریوس به سوی دوست دخترش را رسما رد .

برخی از رسانه های جمعی آفریقای جنوبی روز گذشته این احتمال را مطرح كرده بودند كه پیستوریوس با تصور اینكه فردی به قصد سرقت وارد خانه اش شده ، بسوی وی تیراندازی كرده است.

پلیس آفریقای جنوبی گفته است كه همسایگان پیستوریوس صدا جر وبحث میان وی و دوست دخترش را شنیده و از گارد آن مجتمع خواسته بودند كه به آنها تذكر داده شود.

این همسایگان بدنبال شنیده شدن صدای شلیك گلوله به پلیس اطلاع داده بودند.

پیستوریوس كه از هر دو پا معلول بوده و از بوئرهای آفریقای جنوبی است، بارها ركوردهای جهانی دوهای 100متر، 200متر و 400متر پارالمپیك را شكسته ‌است.

وی كه بدون استخوان نازك ‌نی متولد شده و در ۱۱ ماهگی، پزشكان هر دو پای او را با عمل جراحی قطع كردند، برای اولین بار با استفاده از پروتزهایی از جنس الیاف كربن در المپیك ۲۰۰۴ آتن در رقابتهای دو و میدانی پارالمپیك حضور یافت.

این دونده معروف آفریقای جنوبی ، برنده ۸ مدال از جمله ۶طلای پارالمپیك در رشته های دو ۱۱۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر است.

پیستوریوس با شركت در رشته دو ۴۰۰ متر و ۴در ۴۰۰ متر امدادی در المپیك لندن اولین كسی است كه هم در المپیك و هم در پارالمپیك شركت كرده است.

این دونده آفریقای جنوبی كه به او لقب 'تیغ‌پا' داده اند، در رقابتهای پارالمپیك لندن، ركورد جهانی ماده 200 متر كلاس (تی 44 ) را جابجا كرد.

اسكار پیستوریوس همچنین در بازیهای پارالمپیك لندن ركورد جهانی دوی 400 متر مردان را شكست.

وی موفق شد مسافت چهارصد متر را در چهل و شش ثانیه و شصت و هشت صدم ثانیه بدود و ركورد پارالمپیك را بیش از یك ثانیه بهبود بخشد.

مجله تایم ساله گذشته میلادی از پیستوریوس به عنوان یكی از یكصد شخصیت جهان نام برده بود كه بیشترین نفوذ و تاثیر در مردم داشته اند.

خاورم .1552

سرخط اخبار ورزش