۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۳۸
کد خبر: 80527368
T T
۰ نفر
فيلم'اشيا از آنچه در آينه مي بينيد به شما نزديك ترند' اثري از جنس ذات زندگي است

تهران- عضو انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي فيلم 'اشيا از آنچه در آينه مي بينيد به شما نزديك ترند' را اثري قابل قبول دانست و گفت:فيلم هايي از اين دست از جنس خود زندگي هستند.

'عزیزالله حاج مشهدی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره فیلم 'اشیا از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیك ترند' گفت:با توجه به اینكه 'نرگس آبیار' پیش از این تجربه فیلم های تجربی و كوتاه را داشته و فیلم 'اشیا ..'نخستین فیلم بلند سینمایی این فیلمساز به حساب می آید به نظرم تجربه موفقی است.

وی این فیلم را اثری شبیه آثار مستند و تجربی دانست و گفت:ایرادی نمی توان به فیلم هایی با این ویژگی گرفت،چرا كه خاصیت برخی از فیلم ها این گونه است.

این منتقد سینمایی افزود:البته فیلم به دلیل همین ساختار مستند گونه و تجربی برای اكران نیازمند بازتدوین دوباره و ایجاد تغییراتی جزیی است تابرای مخاطب عام جذاب باشد.

حاج مشهدی یادآورشد:بازتدوین مجدد مشكل جزیی فیلمنامه برای پویایی كار وهمچنین نمایش تلاش بیشتر و جستجوگری لیلا شخصیت اصلی فیلم برای جبران نقیصه در كار امانت داری اش را حل كند.

وی با بیان اینكه در مجموع به این فیلم نمره مثبت می دهم ادامه داد:این فیلم به عنوان نخستین كار فیلمسازی كه دستی در نوشتن دارد و سالها به عنوان فیلمساز آثار قابل قبولی در عرصه فیلم كوتاه داشته ،می تواند فیلمساز رو به رشدی باشد.

این منتقد سینما درباره پایان بندی فیلم گفت:فیلم رهایی ذهنی لیلا شخصیت اصلی فیلم را به نمایش می گذارد.درواقع اگر چه در انتهای فیلم با نمایش حركت بادبادك ها و صدای موسیقی روی فیلم به نظر می رسد كه همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسیده است،اما حالات روحی و ظاهر لیلا نشان می دهد كه وی غمگین است.

حاج مشهدی توضیح داد:آنچه كه قصه را می سازد،فراز و فرودهای پر هیجان نیست.می توان روایت خطی و ساده ای باشد مثل فیلم 'به همین سادگی' كه مهمترین اتفاق آن سوختن چند بادمجان در آشپزخانه زن خانه باشد.

وی یادآورشد كه مهم این است كه شخصیت قصه در آن فضا چگونه در رویارویی با حوادث و آدم های قصه چگونه خود را تنظیم می كند و یا واكنش نشان می دهد.در واقع می توان از یك قصه معمولی و روزمره را نیز چنان پرداخت كه مخاطب تا انتها آن را دنبال كند.از این رو بیان قصه های ساده ضعف نیست،بلكه ویژگی این فیلم ها روایت ساده و خطی است.

به گفته وی، در واقع جنس فیلم هایی چون 'اشیا..' و یا 'به همین سادگی' از جنس خود زندگی است و می تواند اثرموفقی باشد.

فیلم سینمایی 'اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیكترند'ساخته نرگس آبیار روز یكشنبه در نوبت بعد از ظهر سالن همایش های برج میلاد به نمایش در آمد؛ این فیلم با بازی گلاره عباسی، حسام بیگدلو، امیر غفارمنش و ... روایتگر زندگی 'لیلا' زن جوان بارداری است كه كودكی 10ماهه دارد و مستاجر دو خواهر پیر است؛ شكستن بشقاب صاحبخانه اتفاقات جدیدی را برای لیلا رقم می زند.

فراهنگ (4)** 9173
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ