۷ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۱۰
کد خبر: 80514438
T T
۰ نفر
هفت ميليارد دلار تعهد ورود ارز به چرخه تجاري توسط صادركنندگان

تهران - رييس كل گمرك جمهوري اسلامي گفت: صادر كنندگان در دو ماه گذشته 7 ميليارد دلار تعهد ورود ارز به چرخه تجاري را به گمرك ارايه كردند.

'عباس معمارنژاد' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به آنكه همه كالاهای صادراتی از اول آذر ماه توسط صادر كنندگان به گمرك اظهار شده است، افزود: تمامی صادر كنندگان از زمان مذكور تاكنون تعهد ورود ارز به چرخه تجاری كشور را پس از صادرات به گمرك ارایه كرده اند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه‌ای به انجمن‌های تولیدی از آنها خواسته تا ارز حاصل از صادرات خود را به گمرك و بانك مركزی اظهاركنند.

معاون وزیر امور اقتصادی ودارایی در خصوص واردات دارو نیز گفت: یك میلیارد و 600 میلیون دلار دارو و تجهیزات پزشكی تا پایان آذر ماه وارد كشور شده كه حدود یك میلیارد دلار آن دارو و 600 میلیون دلار دیگر تجهیزات پزشكی بوده است.

معمار نژاد تصریح كرد: از آنجایی كه دارو جزو مواد فاسد شدنی است به سرعت ترخیص می شود و به همین دلیل تمامی ارقام ذكر شده ترخیص شده است.

وی درباره اقدامات گمرك در زمینه مبارزه با پولشویی ، اظهارداشت: گمرك چهار دستور العمل را در این راستا تدوین كرده ضمن آنكه در حسابرسی پس از ترخیص و دفاتر بازبینی شده بحث پولشویی پیگیری می شود .

رییس كل گمرك از تشكیل اداره كل جرایم سازمان یافته در این سازمان خبر داد و گفت: در این اداره بحث پولشویی دنبال می شود و تا كنون نیز 14 مورد گزارش نیز به مركز مبارزه با پولشویی ارایه شده كه در حال بررسی شده است.

اقتصام(4)** 9141**1319

سرخط اخبار اقتصاد