۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۵۲
کد خبر: 80511334
T T
۰ نفر
توان علمي دانشگاه هاي كشور درحوزه علوم دريايي مطلوب است

خرمشهر- وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: يكي از اركان اصلي بهره برداري بهينه از آب هاي دريايي افزايش توان علمي در اين زمينه است كه خوشبختانه توان علمي دانشگاه ها و مراكز پژوهشي كشور در حوزه علوم دريايي درحد مطلوب و قابل قبولي است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، 'كامران دانشجو' در پیامی به نخستین كنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی اظهار داشت: یكی از ویژگی های برتر كشور جمهوری اسلامی ایران برخورداری از آب های ارزشمند خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال و مجاورت با اقیانوس هند است كه بسیاری از كشورها از این نعمت بی بهره اند.

وی اظهار داشت: نقش كلیدی كه آب های دریایی تحت حاكمیت ایران می تواند در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی كشور داشته باشد، برهیچ كس پوشیده نیست اما با این حال بهره برداری از این نعمت های الهی می تواند به صورت بسیار مناسب تر و با كارآیی بالاتری صورت گیرد.

وزیر علوم در این پیام یادآور شد : اتحادیه دانشگاه ها و مراكز پژوهشی ساحلی و دریایی كشور می تواند نقش مهمی در مدیریت فعالیت های علمی و پژوهشی دریایی و هدایت هدفمند این فعالیت ها به سمت بهره برداری مطلوب تر و حفاظت پایدار از آب های دریایی ایفا كند.

دانشجو ابراز امیدواری كرد كه برپایی كنفرانس علوم و فنون دریایی واقیانوسی امكان بحث و تبادل نظر متخصصان و محققان در حوزه اقیانوسی و دریایی را به وجود آورد و دستاوردهای این همایش گامی برای رسیدن به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

نخستین كنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی امروز - چهارشنبه - با حضور رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی، رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، رییس دفتر منطقه ای آیسسكو و جمعی از محققان و متخصصان این حوزه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر آغاز شد .این كنفرانس تا فردا - پنج شنبه - ادامه دارد.

علمی(3)9014**1834**1581
۰ نفر