اقدامات بانك مركزي در برخورد با فساد و تخلفات شايسته قدرداني است نه برخورد و تنبيه

تهران- پايگاه اطلاع رساني دولت در واكنش به برخي فشارهاي تبليغاتي و نامهرباني‌هاي رسانه‌اي عليه رئيس‌كل بانك مركزي اعلام كرد اين فشارهاي تبليغاني درحالي است كه مبارزه با فساد و تخلفات پولي و بانكي شايسته قدرداني است نه برخورد و تنبيه.

به گزارش این پایگاه اطلاع‌رسانی ، بانك مركزی در مسیر اصلاح نظام پولی و بانكی كشور اقدامات چشمگیر و قابل توجه ای داشته است و همه نهادهای قانونی و نظارتی كشور باید به عنوان یك وظیفه ، حمایت از تصمیمات بانك مركزی برای مبارزه با فساد و تخلفات تا ریشه‌كن شدن نهایی آنها را در دستور كار خود قرار دهند و از هر اقدامی كه در این مسیر اختلال ایجاد می‌كند، پرهیز كرد.

از جمله اقدامات تاسف انگیز در روزهای اخیر خبرسازی پیرامون برداشت از حساب برخی بانك‌ها توسط بانك مركزی است كه در این رابطه توجه به چند نكته ضروری است:

برداشت از حساب برخی بانك‌ها به دلیل قصور آنها در برخی زمینه ها از جمله تخلفات ارزی بوده است كه با وجود تذكرات متعدد و مكرر بانك مركزی و در پی اصرار این بانك ها این مسیر نادرست ادامه یافته است و اسناد این تخلفات به نهادها و مراجع نظارتی و قضایی ارسال شده است.

همچنین اقدام بانك مركزی در برداشت از حساب برخی بانك‌ها به استناد اصل 138 قانون اساسی و براساس مجوز ومصوبه هیأت وزیران انجام شده است.

نكته دیگر این كه بر اساس اطلاعات موجود ، برداشت از حساب بانك‌ها تنها در سقف یك سوم برداشت ابلاغی و مصوب هیأت وزیران انجام و به حساب خزانه كل كشور واریز شده است و بانك مركزی مكلف است در صورت پافشاری بانك‌ها بر تخلف، برداشت از حساب بانك‌ها را با جدیت و قاطعیت و با هدف اجرای قانون تا سقف تعیین شده عملیاتی كند.

امید است بانك مركزی به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری و تنظیم كننده نظام پولی و اعتباری كشور و در حالی كه تحت شدیدترین و بی‌سابقه‌ترین فشارهای زورگویان بین‌المللی قرار دارد، بتواند با حمایت و همدلی سایر قوا و به پشتوانه ملت شریف و بزرگ ایران از گردنه‌های سخت عبور كند.

1832
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست