۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۳۶
کد خبر: 80484181
T T
۰ نفر
آيات عظام مكارم شيرازي و نوري همداني، رحلت آيت الله تهراني را تسليت گفتند

قم - آيات عظام'ناصر مكارم شيرازي' و 'حسين نوري همداني' دو تن از مراجع تقليد در قم با صدور پيام هاي جداگانه، درگذشت آيت الله 'حاج شيخ مجتبي تهراني' را تسليت گفتند.

به گزارش ایرنا، در پیام آیت الله 'ناصر مكارم شیرازی'كه نسخه ای از آن روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: فقدان اسفناك عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ مجتبی تهرانی( قدس سره) موجب تاثر شدید شد.

این پیام حاكیست: این عالم بزرگ در طول عمر پر بركت خود خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع ارائه كرد و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند.

آیت الله مكارم شیرازی در پیام خود، این ضایعه را به جامعه روحانیت و شیعیان اهل بیت(ع) بخصوص به خاندان محترم ایشان تسلیت گفت و شادی روح آن فقید سعید و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم را از خداوند متعال مسالت كرد.

آیت‌الله نوری همدانی نیز با صدور پیامی، آیت‌الله تهرانی را منشاء خدمات فراوان در حوزه‌های علمیه و در تربیت شاگردان علوم حوزوی دانست.

وی نیز این ضایعه را به حوزه‌های علمیه، برادر آیت الله مجتبی تهرانی، آقازادگان و بیت مكرم وی تسلیت گفت و برای آن مرحوم، غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت كرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت الله مجتبی تهرانی اعلام كرد:آیت الله تهرانی از مفاخر حوزه علمیه قم و جز شاگردان مبرز مكتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی‌(ره) بود و عمر پربركت خود را صرف نشر معارف اهل ‌بیت‌(ع) سپری كرد.

ادامه این پیام حاكیست: ایشان با مباحث علمی بویژه فقه و اصول نقش موثری در پرورش طلاب و مدیریت حوزه‌های علمیه تهران داشت و در برگزاری دروس اخلاق برای جوانان متدین بسیار موفق بود.

به گزارش ایرنا،آیت الله آقا مجتبی تهرانی استاد اخلاق و مرجع تقلید ساعت یك بامداد چهارشنبه بر اثر بیماری به ملكوت اعلی پیوست.

این استاد اخلاق كه از اوایل ماه محرم امسال بدلیل جسمی جلسات عزای هر سال خود را تعطیل كرده بود، بر اثر بیماری، امروز به ملكوت اعلی پیوست.

آیت الله مجتبی تهرانی درسال1316 هجری شمسی در خانواده‏ای اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد و به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

وی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن اقامه نماز جماعت در مسجد جامع بازار، تدریس سطوح عالی خود را در مدارس علمیه تهران آغاز كرد و تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به دست گرفت.ك/3

/8138/ 380/
۰ نفر