۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۳:۳۶
کد خبر: 80482308
T T
۰ نفر
محقق ارشد هندي:طرح شش ماده اي ايران براي حل بحران سوريه راهگشا  است

دهلي نو- محقق ارشد هندي ،بحران جاري در سوريه را تاسف آور خواند و گفت : طرح شش ماده اي ايران براي حل بحران سوريه راهگشا ،معقول و قابل اجرا است.

'ذاكر حسین' محقق 'شورای امور جهانی هند' روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران یك قدرت مهم منطقه است و تهران همواره خواستار حل این بحران از راههای صلح آمیز است.

این كارشناس برجسته امور آسیای غربی اظهارداشت: درگیری جاری بین نیروهای دولتی و مخالفان بشار اسد در سوریه تنها به هرج و مرج بیشتر دامن می زند.

وی گفت: ایران به عنوان رییس جنبش غیرمتعهدها و نیز یك كشور مهم منطقه و جهان برای برقراری صلح و امنیت در سوریه تلاش می كند و طرح شش ماده ای تهران نشانگر تلاش های ایران برای خاتمه یافتن بحران در سوریه است.

ذاكر حسین كه اخیرا از سوریه نیز دیدن كرده، ادامه داد: بحران سوریه را تنها می توان از طریق راه های صلح آمیز و براساس برنامه پیشنهادی ایران ،حل و فصل كرد ولی مشكل این است كه عده ای از كشورهای منطقه و نیز غرب از جمله آمریكا نمی خواهند، مساله سوریه بزودی حل شود.

وی تصریح كرد: مخالفان بشار اسد تلاش می كنند در سوریه هرج و مرج ادامه یابد و كشورهای غربی به بهانه نقض حقوق بشر در سوریه دخالت كنند.

وی گفت: برقراری آتش بس فوری و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات و نیز كمك به مردم سوریه از جمله اقدامات ضروری برای خاتمه بحران در سوریه است و طرح ایران نیز بر همین راهكار تاكید می كند.

آساق** 2161** 589**5981

سرخط اخبار جهان