۱۱ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶
کد خبر: 80480869
T T
۰ نفر
نخستين يادواره شهداي روحاني و طلبه خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - نخستين يادواره 72 شهيد روحاني و طلبه خراسان شمالي روز دوشنبه با حضور عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري در مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد.

امام جمعه بجنورد در این مراسم گفت: روحانیان و طلاب خراسان قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در مبارزات مردم بر ضد استثمار و استعمار در خط مقدم قرار داشته اند.

حجت الاسلام 'ابوالقاسم یعقوبی' افزود:‌ در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز روحانیان این خطه همانند سایر اقشار مردم پیشگام بودند.

وی گفت: نتیجه پیشگامی روحانیان و طلاب خراسان شمالی در هشت سال دفاع مقدس تقدیم 72 شهید طلبه و روحانی است كه به نسبت جمعیت این قشر، آمار زیادی است.

رییس ستاد یادواره شهدای روحانی و طلبه خراسان شمالی ادامه داد: روحانیان و طلاب ما در شرایط جنگ نرم دشمنان نیز باید در خط مقدم این جبهه قرار داشته باشند.

یعقوبی در ادامه همچنین از استقبال باشكوه مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب در سفر معظم له به این استان قدردانی كرد و این حركت مردم را موجب بیمه شدن نظام جمهوری اسلامی دانست.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین با قدردانی از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان‌ گفت: روحانیان علمدار مبارزات مردم بر ضد استكبار هستند و این در طول تاریخ اسلام همیشه وجود داشته است.

'محمود احمدی بیغش' افزود: در هشت سال دفاع مقدس نیز روحانیان و طلاب با حضور در این عرصه و نثار جانشان درخت انقلاب را تقویت كردند.

وی اضافه كرد: اگر حضور مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان جنگ تحمیلی موجب ماندگاری نظام اسلامی شد، استقبال مردم این استان از رهبر معظم انقلاب نیز به یقین نقشی بزرگ در تداوم حركت انقلاب خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی گفت: مردم ما با وجود برخی مشكلات با حضور آگاهانه در آیین استقبال از رهبر معظم انقلاب در سفر معظم له به این استان غیرت دینی خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین در این مراسم تمبر نخستین یادواره شهدای طلبه و روحانی استان خراسان شمالی با حضور آیت الله 'سیداحمد خاتمی' امام جمعه موقت تهران رونمایی شد.ك/2

2712/626
۰ نفر