۹ دی ۱۳۹۱، ۱۴:۴۲
کد خبر: 80477536
T T
۰ نفر
تابلوي خط،‌نقاشي استاد كاشيان به نفع برنامه جهاني غذا سازمان ملل متحد اعطا شد

تهران- تابلوي خط، نقاشي 'توانا بود هركه دانا بود'، اثر استاد 'حسين كاشيان' از نقاشان برجسته كشور،به نفع برنامه جهاني غذا سازمان ملل متحد اعطا شد.

'استاد حسین كاشیان' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاراجتماعی ایرنا در این زمینه افزود: تابلوی نقاشی 'توانا بود هركه دانا بود'، در حقیقت یك نوع نقاشی و خط است كه در سبك مدرن به تصویر كشیده است.

وی با بیان اینكه در این تابلو از خط به عنوان اجزای نقاشی استفاده شده است،‌ گفت: در واقع، این تابلو خواندنی نیست و'شعر توانا بود هركه دانا بود' در قالب نقاشی، ترسیم شده است.

وی با بیان اینكه 15 روز زمان برای طراحی این تابلو صرف شده است، گفت: این تابلو یكی از 35 اثر هنرمندان عرصه های مختلف هنری است كه برای پنجاهمین سالگرد برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران اعطا شده است.

وی اضافه كرد: وظیفه هر هنرمند است كه در كارهای خداپسندانه و خیریه نحو احسن و حتی با اهدای یك اثرهنری خود، حضور موثر داشته باشد.

براساس این گزارش، اثر هنری استاد ' حسین كاشیان '، یكی از شاگردان استاد 'محمود فرشچیان' در رشته نقاشی ایرانی، پنج شنبه گذشته با حضور نماینده برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد در ایران، 'خسروسینایی كارگردان پیشكسوت سینما، در موسسه دیپلماتیك اكو رونمایی شد.

وی تاكنون 100 نمایشگاه جمعی نقاشی و 35 نمایشگاه انفرادی را در خارج از كشور دایر كرده است.

اجتمام(4)**9134 **1647
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه