۳ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۷
کد خبر: 80468660
T T
۰ نفر
صادرات محصولات كشاورزي به صورت خام با محدوديت مواجه است

دزفول- سخنگوي كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي به نبود عزم جدي جهت رفع مشكل صادرات محصولات كشاورزي اشاره كرد و گفت: در صادرات محصولات كشاورزي به صورت خام محدوديت وجود دارد.

'عباس پاپی زاده پالنگان ' روز یكشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پیگیری كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی با وزارتخانه های جهاد كشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص صادرات محصولات كشاورزی بیانگر وجود موانع جدی است.

وی گفت: موانع و محدودیت های زیادی سد راه صادرات محصولات كشاورزی به صورت خام در كشور وجود دارد كه تنها را عبور از این موانع و محدودیت ها ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات كشاورزی است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این محدودیت ها با ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی محصولات كشاورزی می توان علاوه بر افزایش ارزش افزوده، صادرات این محصولات را تسهیل كرد.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات كشاورزی در دزفول اشاره كرد و گفت: با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان مذاكره شده است.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حمایت دولت از اجرای طرح های توسعه كشاورزی انتظار می رود با استقبال كشاورزان و بهره مندی از این تسهیلات شاهد توسعه صنایع تبدیلی در منطقه و شهرستان دزفول باشیم.

وی در خصوص حجم بالای ضایعات كشاورزی و مشكل فروش تولیدات كه كشاورزان این منطقه را متضرر كرده، گفت: تنها راه عبور از این بحران ایجاد صنایع تبدیلی با مشاركت و سرمایه گذاری كشاورزان و بخش خصوصی است.

پاپی زاده حمایت از بخش كشاورزی و تقویت اقتصاد شمال استان خوزستان به عنوان قطب تولیدات كشاورزی كشور را در گرو ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی و نیز فرآوری محصولات دانست.

مشكلات و موانع موجود در زمینه صادرات محصولات كشاورزی، كشاورزان شهرهای شمالی استان خوزستان را با مشكل فروش محصولات مواجه كرده است.

هم اكنون حجم زیادی از محصولات سبزی و صیفی جات شهرهای دزفول، اندیمشك، شوش و گتوند به دلیل نبود مشتری مناسب و كاهش قیمت روی دست كشاورزان مانده است.

با فراهم كردن زمینه صادرات این محصولات، علاوه بر ارز آوری برای كشور، رونق اقتصادی شهرهای شمالی استان خوزستان را كه هم اینك با مشكل بیكاری فارغ التحصیلان بخش كشاورزی نیز مواجه اند را به دنبال خواهد داشت.

7279/648/320
۰ نفر