۲۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۵۵
کد خبر: 80463507
T T
۰ نفر
سردارنقدي: قدرت دين اسلام در متحول كردن افراد و جامعه بسيار بالا است

زنجان - رييس سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: قدرت دين اسلام بسيار بالا است و مي تواند افراد و جامعه را متحول كند.

سردار محمدرضا نقدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر كه در دفتر امام جمعه زنجان و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد افزود: در این فریضه مهم و اثر گذار باید از ظرفیت بالای معنوی و منطق اسلام نهایت استفاده را كرد تا افراد آلوده به منكر را با توجیه و اقناع مناسب به مسیر درست هدایت كرد.

وی بابیان اینكه برای اثرگذاری هرچه بیشتر و بهتر امر به معروف و نهی از منكر باید ریشه منكرات به شكل صحیح و اصولی شناخته شود اظهار كرد: برای نهادینه كردن این فریضه الهی، كارها و اقدمات باید كیفی تر، حساب شده تر و سنجیده تر باشد تا خروجی آن نیز پر ثمرتر باشد.

سردار نقدی باتاكید بر اینكه كارها و برنامه ریزی ها در مقوله امر به معروف و نهی از منكر باید عمیق تر انجام گیرد و به اولویت ها نیز توجه خاص و ویژه شود افزود: برای نهادینه كردن این فرهنگ و ایجاد فضای مناسب معنوی درسطح جامعه باید تمام امكانات پای كار آید و آسیب شناسی های لازم نیز از سوی كارشناسان و مسوولان ذیربط صورت گیرد تا این فریضه بدون هیچ مشكل خاصی عملی شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین كشور گفت: امر به معروف و نهی از منكر از فرایض مهم الهی می باشد كه توجه بیش از پیش به آن لازم و ضروری است و از طرفی مردم نیز باید به عنوان یك تكلیف جدی آن را پذیرا شده و در ادای این فریضه مهم و اثر گذار به صورت همه جانبه مشاركت كنند.

سردار نقدی با اشاره به اینكه دایره معروفات و منكرات بسیار وسیع است افزود: دایره این فریضه فقط محدود به مسایل اخلاقی نیست و در این راستا نباید در مباحث مختلف همچون منكرات سیاسی، اقتصادی و اعتقادی، غفلت كرد و بهتر است هر منكری را به اندازه خودش دید و نسبت به رفع آن برنامه ریزی درست كرد.

وی تصریح كرد: در امر به معروف و نهی از منكر باید با زبان نرم و ملایم و محبت و صمیمیت بالا با افراد روبرو شد تا اثرات آن نیز عمیق، مفید و سازنده باشد.

سردار نقدی خاطرنشان كرد: در جریان فتنه 88 ابتدا با 14 هزار نفر از كسانی كه در مسیر این جریان قرار گرفته و دست به شلوغ كاری زده بودند توسط افراد توانمند سیاسی گفت و گو شد و اغلب آنها با پی بردن به اشتباه خود متحول شدند و مسیر خود رااز این جریان جدا كردند.

وی همچنین به بحث برخورد با معضل مهم ماهواره در سطح جامعه اشاره كرد و گفت: بحث ماهواره، ریشه بسیاری از منكرات از جمله رواج فساد اخلاقی و موادمخدر است كه اگر اثرات مخرب و مضرات جدی آن از سوی كارشناسان به درستی برای افراد بازگو شود مطمئنا مخاطبان با اقناع صحیح از آن رویگردان خواهند شد.

597/596/ 1645
۰ نفر