۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 80419244
T T
۰ نفر
ثبت  بيش از 560 مورد درخواست  براي سرمايه گذاري ايرانيان خارج از كشور

تهران - معاون پشتيباني و تشريفات شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور گفت: تاكنون بيش از 560 مورد درخواست براي سرمايه گذاري ايرانيان خارج از كشور به ثبت رسيده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شورای عالی ایرانیان خارج از كشور، 'علی شعبانی' در نشست تخصصی جمعی از مدیران و مسوولان شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: 12 هزار پرونده در مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور ثبت شده كه این مساله حاكی از اشتیاق فراوان هموطنان مقیم خارج به سرمایه گذاری در عرصه های داخلی است.

وی با اشاره به جذابیت فراوان صنایع دستی و گردشگری از بعد فرهنگی و اقتصادی برای ایرانیان خارج از كشور گفت:ایرانیان خارج از كشوریكی از بهترین ظرفیتها برای شناساندن و ترویج صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران در كشورهای هدف هستند.

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش سطح همكاریهای شورای عالی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف بهره گیری از ظرفیت مادی و معنوی ایرانیان خارج از كشور گفت: برگزاری نمایشگاه ها و همایش های مرتبط با صنایع دستی یكی از راهكارهای مناسب تبلیغ و معرفی صنایع دستی ایران با تكیه بر ظرفیت های ایرانیان خارج از كشور است.

معاون پشتیبانی و تشریفات شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور همچنین با اشاره به فعالیت دفاتر شورای عالی ایرانیان در فرودگاه های بین المللی كشور گفت : شورای عالی آمادگی دارد از این دفاتر در راستای شناساندن صنایع دستی و گردشگری ایران استفاده كند و نیز با ارسال ایمیل های تبلیغاتی به هموطنان خارج از كشور در این زمینه همكاری كند.

در ادامه این جلسه، 'احمد بالان'، مدیركل بازرگانی خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به ظرفیتهای ارزشمند صنایع دستی ایران برای صدور فرهنگ و هنر ایرانی از یك سو وجلب سرمایه های خارج از كشور از سوی دیگر، خواستار توسعه تعاملات با شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور در این زمینه شد.

وی افزود: صنایع دستی در 350 رشته و 15 گروه از جمله صنایع فلز ، چوب، شیشه، سفال و ... قابل دسته بندی است و طبیعی است كه به هر میزان هنر ایران را در بازارهای خارج از كشور معرفی و عرضه كنیم، می توانیم زمینه ایجاد اشتغال در داخل و بهره مندیهای اقتصادی را در كشورمان فراهم كنیم.

این مقام مسوول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به رشد قابل توجه صادرات صنایع دستی ایران در مقایسه با سالهای گذشته اشاره كرد و گفت: صادرات صنایع دستی ایران از 85 میلیون دلار از سال 1384 به رقمی بالغ بر 500 میلیون دلار در سال 1390 رسیده است و خوشبختانه در شش ماهه نخست سال 91 شاهد رشد صادرات صنایع دستی ایران به ارزش 640 میلیون دلار بوده ایم.

وی در خصوص مقصد كالاهای صادراتی نیز گفت: آمریكا، كشورهای آمریكای لاتین و بسیاری از كشورهای اروپایی از جمله كشورهای هدف در صادرات صنایع دستی ایران هستند.

مدیر كل بازرگانی خارجی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای تعاملات هرچه بیشتر میان دو سازمان با هدف معرفی و ترویج صنایع دستی پیشنهاد داد كمیته ای فنی تشكیل و با برگزاری جلسات ماهانه یا هفتگی زمینه های مشترك همكاری بررسی شود.

اجتمام(1)**9134 **1647
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه