۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۰:۴۱
کد خبر: 80415808
T T
۰ نفر
ترساندن اهل سنت از هلال شيعي، توطئه آمريكا و اسراييل است

بيروت - يك روحاني برجسته اهل تسنن لبنان گفت: اهل سنت بايد از اين توهم بيرون بيايند و بدانند كه هيچ طرح ايراني با نام 'هلال شيعي' وجود ندارد و تمام اينگونه سخنان خيال و اوهامي بيش نبوده و اين مسايل و ترساندن اهل سنت، ساخته و پرداخته آمريكا و اسراييل است.

به گزارش ایرنا از بیروت، شیخ 'ماهر حمود' امام جماعت مسجد قدس شهر جنوبی صیدا روز چهارشنبه در یك كنفرانس مطبوعاتی با تاكید بر اینكه اهل تسنن نیازمند گام هایی حقیقی بوده و هر مساله ای را توطئه علیه خود ندانند، افزود: مدل سیاسی جمهوری اسلامی ایران، تنها مدل اسلامی موجود در سراسر جهان بوده و دیدگاه تاریخی ما را تكمیل می كند.

این مفتی اهل تسنن گفت: مسئولیت 90 درصد از خون هایی كه در صیدا ریخته می شود و هر فتنه ای كه در این شهر رخ می دهد، بر دوش شیخ 'احمد الاسیر' (از شیوخ سلفی صیدا) است.

وی گفت: من خطاب به 'بهیه حریری' عضو فراكسیون 'المستقبل' و نماینده صیدا در مجلس لبنان می گویم كه ما شهر خود را به منافع انتخاباتی هیچ كس نمی فروشیم.

این عالم اهل سنت ادامه داد: آنچه كه الاسیر انجام می دهد، دیوانگی بزرگی است و وی باید برای رفع مشكل خود به پزشك اعصاب و روات مراجعه كند؛ چرا كه غرور و تعصب در وی به هم آمیخته و از این مخلوط بدترین اعمال سیاسی سرچشمه می گیرد.

حمود خطاب به الاسیر گفت: هر آنچه كه تو انجام می دهی، باطل است چراكه مبنای آنها باطل بوده و ریخته شدن خون (بیگناهان)، اعمال انسان را از میان می برد و ما به هیچ وجه از سخنان تو هراسی نداریم.

این مفتی بارز اهل تسنن با اشاره به توصیه های 'سید حسن نصرالله' دبیر كل حزب الله لبنان مبنی بر اینكه مجالس عزاداری امام حسین (ع) نباید آزار همسایگان را در پی داشته باشد، گفت: این امكان وجود دارد كه بدین شیوه جمعی از علماء دین گرد یكدیگر جمع شویم و در خصوص مراسم های عاشورا به توافق رسیده و مشاركت داشته باشیم و به آن مفهوم و بعد اصلی و حقیقی آن را بازگردانیم.

وی با ستودن موضع شیخ 'زید ضاهر' مسئول حزب الله در صیدا كه قصد داشت از درگیری پیش آمده روز یكشنبه گذشته جلوگیری كند، ادامه داد: وی می خواست كه فتنه پیش آمده در منطقه 'التعمیر' صیدا را كنترل كند و در این راه مقداری از خون خود را داد و نزدیك بود به شهادت برسد.

حمود با اشاره به اینكه سخن ضاهر خطاب به اسیر این بود كه دعوایی نداریم و به این منظور پلاكاردهای عاشورایی را جمع خواهیم كرد؛ ادامه داد: در این حال همان‌گونه كه در فیلم های ضبط شده موجود است، می بینیم كه اسیر به مسلحان طرفدار خود دستور حمله و هجوم داد.

وی در پایان در رابطه با مساله سوریه اظهار داشت: هر كسی نمی تواند خوبی ها و شایستگی های 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه و ایستادگی های وی را در جبهه مقاومت دیده و درك كند.

خاورم**2024**1030

سرخط اخبار جهان