۲ آبان ۱۳۹۱، ۲۱:۵۲
کد خبر: 80384241
T T
۰ نفر
تصويب نهايي سند راهبردي نخبگان كشور

تهران-جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي شامگاه امروز (سه‌شنبه) به رياست 'محمود احمدي نژاد' رييس‌جمهور تشكيل و سند راهبردي نخبگان كشور به تصويب نهايي رسيد.

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری براساس این سند حمایت‌های علمی، تحقیقاتی و همچنین تضمین‌های لازم برای آینده شغلی نخبگان كشور و نحوه استفاده و بهره‌مند شدن مجموعه كشور و مراكز تحقیقاتی از توان و ظرفیت‌های نخبگان مورد تاكید قرار گرفته است.

براساس این گزارش همچنین اعطای تسهیلاتی برای ادامه تحصیل نخبگان جوان و مسائل مرتبط با دوره‌های تخصصی دكترای آنان از دیگر موارد تاكید شده در این سند می‌باشد.

سند راهبردی نخبگان كشور برنامه آینده كشور برای تربیت، پرورش و شكوفاسازی استعدادهای نخبگان جوان و نخبگان سنین بالاتر كه در امر خلاقیت،‌اختراع و اكتشاف نقش‌آفرینی می‌كنند، می‌باشد.

در ادامه این جلسه اعضای شورا در خصوص مهندسی فرهنگی بخش مرتبط با تحكیم، تشكیل و راهكارهای استحكام خانواده بحث و بررسی كردند.

همچنین در خصوص سیاست‌ها و معیارهای اسلامی ترویج ازدواج مباحثی مطرح و به تصویب رسید و قرار شد تا در جلسات آینده شورای انقلاب فرهنگی ضمانت‌ها و پشتیبانی‌های حقوقی، قانونی و فرهنگی این مباحث به تصویب برسد.

شبس**1988
۰ نفر