۲ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۰۱
کد خبر: 83180653
T T
۰ نفر
مركزهاي رشد و نوآوري در دانشگاه فني و حرفه اي توسعه مي يابد

كاشان - ايرنا - رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي با اشاره به ايجاد مركزهاي رشد و نوآوري در نقاط مختلف كشور گفت: رايزني با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي راه اندازي 10 مركز به صورت آزمايشي صورت گرفت كه در نهايت با ايجاد هفت مركز موافقت شده است.

به گزارش ايرنا، ابراهيم صالحي عمران سه شنبه شب در حاشيه دهمين المپياد ورزشي استادان و كاركنان دانشگاه هاي فني و حرفه اي كشور به خبرنگاران بيان كرد: مجوز راه اندازي 31 مركز رشد و نوآوري در نقاط مختلف كشور از هيات امناي دانشگاه گرفته شده است.
وي مركزهاي رشد و نوآوري را نقطه پيوند بين علم و عمل دانست و افزود: هنگامي كه پژوهش انجام و علم توليد شد، بايد در اين مركزها توليد و خدمات در نمونه هاي كوچكتر به صورت عملي انجام پذيرد.
رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي كشور تصريح كرد: پژوهش در مرحله نخست، مركزهاي رشد در مرحله دوم و واحدهاي صنعتي توليدي در مرحله سوم به عنوان يك حلقه اتصال دانشگاه و صنعت هستند و رويكرد جديد اين دانشگاه نزديك شدن به تجاري سازي مي باشد.
وي اضافه كرد: بر اين اساس قرار شده تا مركزهاي نوآوري با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در مركزهاي آموزشي زير مجموعه اين دانشگاه در سراسر كشور راه اندازي شود.
صالحي عمران تاكيد كرد: مركزهاي نوآوري مي توانند به فعاليت هاي مربوط به كسب و كارهاي نوپا و بسياري از اقدام هايي كه منجر به توسعه بهتر اشتغال با رويكرد مهارت محوري كمك كنند.
وي دانشگاه فني و حرفه‌اي را جزو بزرگترين مركزهاي آموزشي كشور دانست و گفت: رسالت اصلي اين دانشگاه تربيت كاردان، بهبود مهارت هاي نيروهاي انساني كشور و ارتباط تنگاتنگ با توليد، صنعت و خدمات است.
رييس دانشگاه فني و حرفه‌اي كشور افزود: اين دانشگاه بايد در بحث اقتصاد مقاومتي بتواند نقش اصلي خود را ايفا كند و بر اين اسا منابع انساني برايش بسيار مهم مي باشد.
وي همچنين با اشاره به بودجه هشت هزار و 500 ميليارد ريالي سال آينده دانشگاه فني و حرفه اي، از رشد 13 درصدي آن نسبت به بودجه سال جاري خبر داد.
صالحي عمران عنوان كرد: دانشگاه فني و حرفه اي به علت مواد مصرفي، كارگاه و درس هاي عملي نيازمند بودجه بيشتري است كه اميد مي رود دولت و مجلس منابع بيشتري در اختيار اين دانشگاه قرار دهند تا بتوان براي بهبود كيفيت آموزش نيز اقدام كرد.
رييس دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان نيز به دهمين دوره المپياد ملي ورزشي استادان و كارمندان دانشگاه هاي فني و حرفه اي كشور اشاره كرد و گفت: اين المپياد به عنوان يكي از بزرگترين گردهمايي كاركنان دانشگاه هاي فني و حرفه اي در بخش هاي خواهران و برادران در رشته هاي تنيس روي ميز، فوتسال و واليبال برگزار خواهد شد.
احمد اشرفي افزود: 31 تيم فوتسال، 23 تيم واليبال و 100 نفر ورزشكار در رشته تنيس در بخش آقايان و 21 تيم و 70 نفر ورزشكار در رشته تنيس از بخش بانوان در دهمين دوره المپياد ورزشي دانشگاه فني و حرفه اي شركت كردند.
وي با اشاره به آغاز المپياد ورزشي دانشگاه فني و حرفه اي از سال 81 در تبريز يادآور شد: برگزاري اين رويداد موجب همگرايي در بين كارمندان و استادان و تقويت روحيه تعاون و همكاري مي شود.
به گزارش ايرنا، دهمين دوره المپياد ورزشي استادان و كاركنان دانشگاه فني و حرفه اي با حضور يك هزار و 300 نفر ورزشكار از دوم تا هشتم بهمن ماه به ميزباني سالن ورزشي دانشكده فني و حرفه اي شهيد رجايي كاشان برگزار مي شود.
جمعيت دانشجويي نزديك به 160 هزار نفري در 100 رشته تحصيلي دوره هاي كارداني و آموزش مهارتي و نزديك به 100 رشته كارشناسي ناپيوسته در 173 دانشكده و آموزشكده دانشگاه فني و حرفه‌اي در نقاط مختلف كشور به تحصيل اشتغال دارند.
6136/8123

سرخط اخبار استان‌ها