۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۱
کد خبر: 83173169
T T
۰ نفر
شهرداري در همه اقدامات شهري متعهد به رعايت حقوق كودكان است

اصفهان - ايرنا - شهردار اصفهان گفت: عهد مي‌بنديم در تمام اقدامات شهري به طور جدي حقوق كودكان را رعايت كنيم، چون اين يك سرمايه گذاري و نگاه توسعه‌اي به آينده است.

به گزارش ايرنا، قدرت الله نوروزي روز چهارشنبه در آيين افتتاح نخستين كنفرانس ملي شهر دوستدار كودك اظهار داشت: بايد استانداردهاي لازم براي كودكان را رعايت كنيم تا شهري آباد و بهتر از گذشته داشته باشيم.
وي تصريح كرد: هيچ كودكي در اين شهر نبايد براي رسيدن به مراكز آموزشي و امكانات رفاهي مسير طولاني طي كند، بايد با برنامه ‌ريزي دقيق امكانات اوليه در تمام نقاط شهري توزيع شود.
شهردار اصفهان گفت: تأمين نيازهاي اوليه براي آينده كودكان حق مسلم آنهاست و نه تنها نگاه فيزيكي به طرح‌ها بلكه بايد نگاه رواني و دقيق براي تربيت آن‌ها وجود داشته باشد.
وي افزود: معلم، استاد دانشگاه و راننده تاكسي در شهر دوستدار كودك بايد به حقوق كودكان احترام بگذارند.
شهردار اصفهان گفت: همه بايد خود را براي رعايت اين حق مكلف بدانند تا اصفهان به عنوان شهر دوستدار كودك در دنيا به صورت الگوي موفق معرفي شود.
وي با اشاره به اين كه ما به ديپلماسي شهري و تعامل شهرها با هم اعتقاد داريم، افزود: اين انديشه بايد در تمام بخش ها ايجاد شود، زيرا تعامل با دنيا ، نياز امروز جامعه و گره‌گشاي بسياري از مشكلات است.
نوروزي با بيان اينكه توسعه پايدار با حفظ حقوق امروز به آينده نگاه مي‌كند، تصريح كرد: براي رعايت حقوق كودكان، بايد آلودگي و ترافيك را كاهش دهيم.
شهردار اصفهان با بيان اين كه كودكان بيش از ديگران قرباني آلودگي هوا، آلودگي صوتي و تمام نابساماني‌هاي اجتماعي هستند، تصريح كرد: بايد نگرش‌ و افكار خود را در مورد كودكان و نوجوانان تغيير دهيم تا ديگر برنامه‌هاي اجتماعي ما باعث محدوديت و محروميت كودكان نشود.
وي با بيان اين كه حق و حقوق كودك و احترام به آن‌ها، حق مسلم آنهاست خاطرنشان كرد: اصفهان برنامه هاي ارزشمندي در راستاي توجه به حقوق كودكان انجام داده و شهرداري هم در اين زمينه نقش بسزايي دارد.
نوروزي گفت: اصفهان شهري ميراثي، فرهنگي و دوستدار صلح و دوستي شناخته شده و در طول تاريخ، صلح و دوستي اين شهر به جهان ثابت شده و از مهمان نوازي اصفهان در جريان جنگ دوم جهاني، به عنوان يك موضوع مهم در لهستان ياد مي شود.
وي با بيان اينكه اصفهان از اوصاف متعددي برخوردار بوده و در تمام جهان زبان زد خاص و عام است، افزود: خوشحالم شهردار شهري هستم كه براي ايران و جهان افتخار آفرين بوده است.
شهردار اصفهان گفت: برگزاري نخستين كنفرانس ملي شهر دوستدار كودك مي‌تواند سنگ بناي خوبي براي حمايت از كودكاني كه كمتر صداي آن ها شنيده شده و نمي‌توانند از خود دفاع كنند، باشد.
شهردار اصفهان تاكيد كرد: بايد تغيير نگرشي در تمام ابعاد اجتماعي، فرهنگي، شهرسازي، بهسازي و زيباسازي داشته باشيم و اين مهم در كشور ما تنها با همت والاي شهرداري‌ها ميسر نمي‌شود، بلكه نياز به اراده ملي دارد.
وي با بيان اينكه اصفهان از سال گذشته تاكنون جشنواره بين المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان را به صورت دائمي مورد توجه قرار داده است، افزود: امسال يكي از بهترين برنامه‌ها با اجراهاي متعدد در نقاط مختلف شهر به ويژه نقاط محروم اجرا شد و كودكان در آن نقش بسزايي داشتند.
شهردار اصفهان ادامه داد: مراكز تخصصي متعددي در اصفهان از جمله خانه جوان و كودك وجود دارد و دو پايانه اين شهر، داراي خانه مادر و كودك شده است كه درصدد هستيم تمام مراكز عمومي شهر از اين امكان برخوردار شود، البته اينها گام هاي اوليه است و بايد اقدامات موثرتري انجام شود.
وي با بيان اين كه مسوولان بايد به داد زاينده رود برسند افزود: با جريان دائمي آب در زاينده رود، اصفهان همچون گذشته قلب ايران خواهد ماند .
نخستين همايش ملي شهر دوستدار كودك با شعار قلب شهر براي كودكان مي تپد» با حضور نمايندگاني از شوراهاي شهر و مسوولان فرهنگي شهرداري‌هاي ۳۱ استان كشور ، از چهارشنبه به مدت 2 روز با مشاركت يونيسف، وزارت كشور و شهرداري اصفهان برگزار مي شود.
در اين كنفرانس سه كارگاه آموزشي با موضوع مفاهيم اساسي شهر دوستدار كودك ، نگاهي به روند شهر دوستدار كودك و برنامه هايي با هدف تحقق شهر دوستدار كودك برپا مي شود.
7150 / 6022

سرخط اخبار استان‌ها