۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 83074796
T T
۰ نفر
رويكرد شوراهاي دانش آموزي، كاهش آسيب هاي اجتماعي است

اصفهان - ايرنا - رييس فرهنگي، هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي اداره كل آموزش و پرورش اصفهان گفت : رويكرد اين اداره كل در مديريت شوراهاي دانش آموزي در سال تحصيلي جاري، فعال شدن دانش آموزان در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي است.

مرتضي شكري روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : دانش آموزان در اين شوراها مي توانند با برنامه ريزي هاي فرهنگي و اجتماعي به رصد و شناسايي آسيب هاي اجتماعي در مدارس پرداخته و به راهكار جمعي در جهت كاهش آن دست يابند.
وي رويكرد ديگر در شوراهاي دانش آموزي را حفظ محيط زيست و پرورش روحيه خلاقيت، نشاط و شادابي در مدارس است برشمرد و اظهارداشت : ركن بودن اين شورا در مدرسه، اقبال و علاقه دانش آموزان به عضويت و فعاليت در اين تشكل دانش آموزي و توانمندي ها و قابليت هاي دانش آموزان از دلايل لزوم توجه بيشتر به شوراهاي دانش آموزي از جانب مديران مدارس و مسئولان ادارات است.
وي اجراي طرح كرسي هاي آزاد انديشي با محوريت شوراهاي دانش آموزي مدارس را از جمله فعاليت هاي سال تحصيلي گذشته در اين شوراها برشمرد و گفت: براي سال تحصيلي جديد بخشنامه گفتمان هاي دانش آموزي در راستاي همان طرح كرسي هاي آزاد انديشي با پاسداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب و تبيين دستاوردهاي نظام اسلامي با شعار افتخار به گذشته و اميد به آينده بعنوان برنامه شاخص آموزش و پرورش استان به مدارس ابلاغ شده است.
شكري خاطرنشان كرد: طرح گفتمان هاي دانش آموز در سه مرحله شامل مدرسه، منطقه و استان از ابتداي مهرماه آغاز و تا ارديبهشت سال آينده ادامه خواهد داشت.
وي يادآور شد : در اين طرح دانش آموزان در مدارس در يك يا دو نوبت براساس موضوعات انتخابي در حضور مسئولان مدرسه واولياي توانمند به بحث و گفتمان مي پردازند و منتخب دانش آموزان در سطح مناطق و نواحي در بهمن ماه با حضورمقامات محلي و شهري به بيان ديدگاه ها و نظرات خود مي پردازند.
رئيس اداره فرهنگي و هنري، اردوها و فضاهاي پرورشي به ارزيابي از عملكرد شوراهاي دانش آموزي پرداخت و گفت: با ارزيابي از 200 شوراي دانش آموزي برتر مناطق و نواحي آموزش و پرورش استان در سال تحصيلي 96- 97، تعداد 45 آموزشگاه برتر منتخب و معرفي شده اند كه در آذرماه مراسم تجليل از شوراهاي برتر برگزار مي شود.
بيست و يكيمن دوره انتخابات شوراهاي دانش آموزي در مدارس استان اصفهان اول آبان ماه و بصورت نمادين با حضور مسئولان در دبيرستان دخترانه اميديان ناحيه چهار اصفهان برگزار مي شود.
هم اكنون 34 هزار و 881 نفر دانش آموز عضو شوراي دانش آموزي مدارس در بيش از پنج هزار واحد آموزشي استان هستند.
6994/6026/

سرخط اخبار استان‌ها