۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۲۳
کد خبر: 82883240
T T
۰ نفر
پل های تاریخی متناسب با قدمت آنها حفاظ كشی می شود

اصفهان - ایرنا- معاون حفظ و احیای بناهای اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: دهانه های فوقانی پل های تاریخی مشرف بر زاینده رود متناسب با قدمت و معماری سازه های آنها طراحی و حفاظ كشی می شود.

ناصر طاهری چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تصویب طرح حفاظ كشی و ایمن سازی دهانه های فوقانی پل های تاریخی اصفهان افزود: این تصمیم در نشست شورای میراث فرهنگی استان و با حضور مسئولان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گرفته شد.
وی اظهاركرد: بر این اساس دهانه های فوقانی پل های تاریخی مشرف بر زاینده رود بویژه سی و سه پل بوسیله حفاظ هایی متناسب با این سازه های تاریخی مسدود شود.
وی خاطرنشان كرد: تا زمانی كه طرح زیبا و متناسب با این آثار تاریخی ارائه نشود اجرای حفاظ كشی این بناها صورت نمی گیرد.
سال گذشته یك دانش آموز 16 ساله مازندرانی كه قصد گرفتن عكس سلفی از خود بر روی سی و سه پل اصفهان را داشت بر اثر بی احتیاطی از یكی از دهانه های این پل سقوط كرد و آسیب دید.
همچنین یك دختر 2 ساله كه به همراه والدین خود از سی و سه پل عبور می‌كردند از روی این پل سقوط كرد و جان خود را از دست داد.
بر بستر زاینده رود 14 پل تاریخی با قدمتی 400 ساله وجود دارد كه علاوه بر عبور عابران به عنوان جاذبه های تاریخی مورد توجه قرار دارد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی كه یكهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان، مسجد جامع اصفهان و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است
ت/6994 / 1339

سرخط اخبار استان‌ها