۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۹
کد خبر: 82975421
T T
۰ نفر

60 شركت شستا امسال واگذار مي شود

۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۹
کد خبر: 82975421
60 شركت شستا امسال واگذار مي شود

تبريز - ايرنا - وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي از ادامه واگذاري شركت سرمايه‌گذاري شستا تا پايان سال ‌جاري خبر داد و گفت: 60 شركت ديگر شستا تا پايان امسال واگذار مي‌شود.

به گزارش پنجشنبه ايرنا، علي ربيعي در نشست مشترك ستاد فرماندهي اقتصادي مقاومتي و كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري هريس، اظهار داشت: اينكه شهرستان‌ها و استان‌ها انتظار داشته باشند تا شستا و يا هر شركت سرمايه‌گذاري اقدام به سرمايه‌گذاري كند، امكان‌پذير نيست، چون دولت به‌هيچ ‌عنوان بر اساس قانون نمي‌تواند سرمايه‌گذاري و يا بنگاه‌داري كند.
وي در پاسخ به مطالبات مردم هريس در خصوص ايجاد درمانگاه تأمين اجتماعي، گفت: بودجه سال 1397 وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان تأمين اجتماعي نهايي شده ولي تعهد مي‌دهم سال آينده بودجه لازم براي ايجاد درمانگاه تأمين اجتماعي در اين شهرستان تخصيص يابد.
ربيعي، لازمه ايجاد تحولات توسعه‌اي در شهرستان هريس را تشكيل هسته‌اي از مركز شهرستان با بهره‌گيري از جوانان و نخبگان ذكر كرد و افزود: اعتقاد دارم ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مراكز آموزش فني و حرفه‌اي و بهزيستي‌ پاتوق انسان‌هايي باشد كه به دنبال كار خير جمعي هستند و در اين پاتوق‌ها ايده‌ها بجوشد.
ربيعي خاطرنشان كرد: اگر استاندار آذربايجان‌شرقي تأييد كند كه مسئولان محلي شهرستان هريس در جذب اعتبارات اشتغال فراگير عملكرد خوبي داشته‌اند ما نيز خرسند مي‌شويم تا اعتبارات اشتغال فراگير هريس را افزايش دهيم.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با تأكيد بر اينكه ما در كشور در صادرات فرش مشكلاتي داريم، گفت: گروهي از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي بررسي مسائل، مشكلات، نقاط ضعف و قوت به آذربايجان‌شرقي اعزام مي‌شوند تا موانع و مشكلاتي را كه در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد بررسي و براي آن راهكار پيدا كنند.
ربيعي با اشاره به اينكه طبق گزارش‌هايي كه دريافت كرده‌ام عمده پيشرفت بزرگراه اهر – هريس – تبريز در دولت يازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: پس از بازگشت به تهران از وزير راه و شهرسازي، روند تسريع بزرگراه اهر – هريس – تبريز را كه جزو مطالبات مردم منطقه است، پيگيري مي‌كنم.
شهرستان هريس با حدود 70 هزار جمعيت در 70 كيلومتري شمال شرق تبريز واقع است.
7227/6132/518

سرخط اخبار استان‌ها