۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82737691
T T
۰ نفر

تاكید امام جمعه تبریز بر حمایت از اهل قلم

۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82737691
تاكید امام جمعه تبریز بر حمایت از اهل قلم

تبریز- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز بر حمایت مادی و معنوی مسئولان و دستگاه های مربوطه از اهل قلم و نویسندگان كتاب تاكید كرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در آئین گرامیداشت هفته كتاب و تجلیل از كتابداران و كتاب خوانان نمونه آذربایجان شرقی در تالار اجتماعات مجتمع پتروشیمی تبریز، افزود: حمایت و پشتیبانی از نویسندگان و كسانی كه در نشر، چاپ، تهیه و تدوین انواع كتاب فعالیت دارند، باعث رونق فرهنگ كتاب داری و كتاب خوانی در كشور می شود.
وی اظهار كرد: باید توجه داشت كه حمایت و مساعدت به اهل قلم باعث می شود این افسران جنگ نرم در عرصه های فرهنگی با خیال آسوده و راحت دست به قلم ببرند كه این امر رشد و سعادت معنوی جامعه را در پی خواهد داشت.
آل هاشم با تاكید بر ترویج و گسترش كتاب خوانی در جامعه، از كتاب خوانی به عنوان واجب دینی و وظیفه ای ملی یاد و اظهار كرد: كتاب به عنوان محصول فرهنگی هر كشور باید در سبد خرید مردم قرار بگیرد.
وی با قدردانی از كسانی كه با افتخار برای رونق فرهنگ نشر كتاب و ترویج كتاب خوانی تلاش می كنند، یادآور شد: با توجه به هجمه های سنگین فرهنگی دشمنان علیه ملت و به ویژه جوانان و نوجوانان، لزوم سوق دادن حركت های فرهنگی به سوی كتاب خوانی ضروری است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینكه لایه های مختلف جامعه باید به سمت كتاب سوق داده شوند، گفت: در این عرصه مهم و تاثیرگذار صنف كتابداران نقش بسیار مهم و تعیین كننده ای برعهده دارند.
رحیم شهرتی فر اظهار كرد: اینكه مساله مهمی همچون كتاب خوانی را برای اوقات فراغت مردم و دانش آموزان در نظر بگیریم جای تاسف دارد زیرا كه این مساله مهم اجتماعی و فرهنگی جامعه نباید در اوقات فراغت خلاصه شود، و لازم است جزو الزامات زندگی هر خانواده ای قرار بگیرد.
وی رسالت جامعه كتابداران در رونق فرهنگ كتاب خوانی را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: این فعالان عرصه كتاب باید هدایت كنندگان جامعه به سمت كتاب خوانی باشند و وظیفه معرفی كتاب های خوب و مناسب به كتاب خوانان را به نحو شایسته ای انجام دهند.
شهرتی فر ادامه داد: هر چند در گستره نفوذ اطلاعاتی و ارتباطی دنیای جدید راه برای گسترش كتاب و كتاب خوانی بسته شده و بازار آن تحت تاثیر قرار گرفته است، اما باز كتاب اصلی ترین محصول فرهنگی كشورها با شمار می رود.
وی، لازمه توسعه نشر و چاپ كتاب و ترویج كتاب خوانی را اهتمام جدی تمامی عوامل آن دانست و اظهار كرد: در این زمینه بحث های آموزشی و حمایتی باید از دوره های پیش دبستانی آغاز شود.
شهرتی فر از حجم سنگین كتب درسی در دوره های تحصیلی انتقاد كرد و با بیان اینكه در پاره ای از موارد شاهد كتاب علیه كتاب نیز هستیم، گفت: حجم زیاد كتاب های درسی از موانع بی توجهی قشر جوان و نوجوان به مطالعه كتب غیردرسی است كه در این رابطه مسئولان باید در تدوین برنامه های مدارس تجدید نظرهایی اعمال كنند تا فرصت لازم و كافی برای مطالعات غیردرسی دانش آموزان ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از كتابداران و كتاب خوانان نمونه استان با اهدای جوایزی تقدیر شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها