۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹
کد خبر: 82675795
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: عزاداري ها بدون مزاحمت براي مردم برگزار شود

تبريز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: عزاداري هاي محرم بايد بدون كوچكترين مزاحمت و اذيت براي مردم برگزار شود و تشويق هيات ها به اين موضوع همان فريضه امر به معروف و نهي از منكر است.

حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي آل هاشم روز يكشنبه در نشست شوراي امر به معروف و نهي از منكر استان، با تاكيد بر اهميت عزاداري هاي مردمي براي سيدالشهدا (ع)، افزود: اين عزاداري ها بايد در ساعات مقرر برگزار و در آن مسايل خرافي و ترويج برخي موارد شبهه انگيز راه پيدا نكند.
وي با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود، اظهار كرد: فرهنگ سازي در اين خصوص يك ضرورت است و بايد سياست هايي اتخاذ شود كه با تبديل امر به معروف و نهي از منكر به يك فرهنگ همگاني، بسياري از مشكلات جامعه را حل كرده وگرنه هرچقدر به تذكرها اكتفا كنيم آن چنان كه بايد و شايد موفق نخواهيم بود.
آل هاشم اضافه كرد: راهكارهاي تبديل امر به معروف و نهي از منكر به فرهنگ عمومي در جامعه بايد تدوين و بررسي شود و اين امر ميسر نمي شود مگر اينكه از خود، خانواده هاي خود و ادارات آغاز كنيم و پس از آن به جامعه تسري دهيم.
وي از وضعيت بدحجابي در برخي بيمارستان هاي دولتي و غيردولتي و شركت هاي هواپيمايي انتقاد كرد و گفت: بايد در اين مورد تدبيري اساسي انديشيده شود.
امام جمعه تبريز بر لزوم توجه به پژوهش در حوزه امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرد و افزود: بايد توجه داشت كه تنها بدحجابي منكر جامعه نيست و انتظار دارم معروفات و منكرات سياسي جامعه توسط تمامي ادارات و دستگاه هاي اجرايي در حوزه هاي مربوطه مورد كنكاش قرار بگيرد.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي ** انتشار: رستگار
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها