۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83060034
T T
۰ نفر

اخبار اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان صحت نداشت

۱۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۶
کد خبر: 83060034
اخبار اختلاس در صندوق ذخيره فرهنگيان صحت نداشت

بوشهر- ايرنا- مدير امور اعضا و استان هاي صندوق ذخيره فرهنگيان كشور گفت: اختلاس هاي ميلياردي كه به اين صندوق نسبت داده شد، ناحق بود، طوريكه در گزارش مجلس شوراي اسلامي پس از تحقيق و تفحص سخني مبني بر اختلاس از اين صندوق به ميان نيامده است.

به گزارش ايرنا، فتاح سليمي روز سه شنبه در همايش يكروزه صندوق ذخيره فرهنگيان استان بوشهر افزود: بر همين اساس اطلاعات لازم به قوه قضائيه ارسال و صندوق ذخيره فرهنگيان مدعي و شاكي از سوء مديريت هايي كه پيش از اين وجود داشته، خواهد بود و تيم حقوقي مامور شده تا حقي از اين مجموعه ضايع نشود.
وي با بيان اينكه صندوق ذخيره فرهنگيان و بانك سرمايه 2 بخش متفاوت است بيان كرد: صندوق ذخيره فرهنگيان در بانك سرمايه سهام دار است و 47 درصد از سهام اين بانك متعلق به اين صندوق است ولي با توجه به برخي مشكلات پيش آمده در موضوع وام ها براي بانك سرمايه، نگاه مردم به صندوق ذخيره فرهنگيان حساس تر شد.
سليمي افزود: صندوق ذخيره فرهنگيان 2هزار و 180 ميليارد ريال در بانك سرمايه دارد و اين صندوق يكهزار و 600 ميليارد ريال وام از اين بانك گرفته و رقم قابل توجهي در بانك سرمايه نداشته است.
وي با بيان اينكه مشكلات پيش آمده در بانك سرمايه را به ناحق به صندوق ذخيره فرهنگيان ربط دادند يادآور شد: به واسطه اين فضا سازي ارزش سهام اين صندوق در بانك ها كاهش يافت و اين امر باعث ضرر 850 هزار فرهنگي عضو صندوق و سلب اعتماد آنان شد.
سليمي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: يكي از اقدامات صندوق ذخيره فرهنگيان تصويب قانون دائمي شدن سهم دولت در اين صندوق در مجلس است كه اميدواريم بزودي به تصويب برسد تا هيچ دولتي با سليقه شخصي قادر به حذف سهم دولت در صندوق ذخيره فرهنگيان نباشد.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه اگر فرهنگيان 5 درصد حقوق خود را در صندوق سپرده گذاري كنند دولت نيز موظف است به همين ميزان پرداخت كند افزود: در شرايط كنوني فقط يك دوازدهم درصد از حقوق اعضاي صندوق كسر مي شود و اين كسري براي سرمايه گذاري 3تا 5 درصد را نيز شامل مي شود.
مدير امور اعضا و استان هاي صندوق ذخيره فرهنگيان با اشاره به اينكه سقف تعيين شده براي سپرده گذاري 5 درصد است افزود: اگر درصد سپرده گذاري بيشتر باشد در انتهاي باز پرداخت، سود بيشتري شامل حال همكاران عضو صندوق مي شود.
معاون توسعه و پشتيباني آموزش و پرورش استان بوشهرگفت: صندوق ذخيره فرهنگيان براي ارتقاي منزلت و سطح زندگي فرهنگيان بويژه در دوره بازنشستگي با تصويب مجلس در سال 1374 راه اندازي شد.
غلامرضا طراوت افزود: صندوق ذخيره فرهنگيان كشور در بخش هاي مختلفي نظير ساختمان، رفاهي، صنايع آموزشي، انرژي، بيمه و بورس سرمايه گذاري كرده است كه در اين زمينه موفقيت هاي نسبي نيز داشته است.
وي يادآور شد: دراين مدت هجمه هاي زيادي به صندوق ذخيره فرهنگيان وارد و باعث شد اعتماد فرهنگيان نسبت به آن كم شود.
اين مقام مسئول افزود: براساس آمار صندوق ذخيره فرهنگيان كشور حدود 63 درصد با استمرار عضويت در صندوق مخالف بوده و بايد تلاش كرد تا اين اعتماد از دست رفته بازگردانده شود و همكاران را از بابت سرمايه گذاري خاطر جمع كرد.
معاون توسعه منابع و پشتيباني آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در اين استان 86 درصد فرهنگيان عضو صندوق ذخيره هستند و اين استان نسبت به سال گذشته 9 درصد افزايش سرمايه در صندوق ذخيره داشته است.
وي بيان كرد: استان بوشهر ظرفيت هاي مناسبي براي سرمايه گذاري در بخش هاي مختلفي همچون پتروشيمي، صنايع وابسته به نفت و گاز، احداث نيروگاه خورشيدي براي توليد برق، مسكن فرهنگيان، طرح بسته بندي خرما، احداث آب شيرين كن، احداث باشگاه فرهنگيان در استان دارد.
6047/6043

سرخط اخبار استان‌ها