۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱:۲۷
کد خبر: 82948386
T T
۰ نفر
اسلو از استمرار برجام حمایت می كند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه نروژ به مواضع كشورش در قبال برجام اشاره كرد و گفت كه اسلو در كنار اتحادیه اروپا از استمرار برجام و حق برخورداری ایران از منافع آن حمایت كرده و در این رابطه تلاش می كند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا، اینه اریكسن سوریده وزیر خارجه نروژ در دیدار با علی اكبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اسلو، حمایت كشورش از برجام را بسیار جدی عنوان كرد و خروج از آن را دارای تبعات سنگین برای ثبات و امنیت منطقه خاورمیانه، رژیم منع اشاعه و گسترش سلاح‌های هسته‌ای و بی اعتبار شدن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دانست.
سوریده ابراز امیدواری كرد كه حفظ برجام بتواند به عنوان تسهیل كننده حل مناقشات منطقه ای عمل كند.
صالحی نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های نروژ از برجام و روابط خوب دوجانبه، به اهمیت دریافت نتایج ملموس ملت ایران از حمایت های سیاسی و اقتصادی اروپا از برجام تاكید كرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی كشورمان با انتقاد از واكنش شتابزده بعضی از شركت های اروپایی نسبت به خروج آمریكا از برجام، سیاست های آمریكا را محكوم به شكست عنوان كرد.
صالحی تاكید كرد: فروپاشی برجام آسیبی جبران ناپذیر برای جامعه جهانی است .
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی كشورمان حفظ احترام به شئونات ملت ایران را در راس نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی برشمرد و ادامه داد: پایبندی به تعهدات بین المللی صرفا در یك ساز و كار متقابل امكان پذیر است .
صالحی همچنین یادآور شد: اعتماد سازی مهم و ضروری بوده اما نیازمند اقدام به هنگام و موثر طرفین است.امیدواریم اروپا با درك حساسیت شرایط به اجرای تعهداتش در زمان مورد انتظار اقدام كند.
شبد**1953**1010
۰ نفر