۷ مرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۱
کد خبر: 80249366
T T
۰ نفر
رشد نقدشوندگي بازار سرمايه با همكاري سيستم بانكي

تهران- مدير عامل شركت بورس و اوراق بهادار از افزايش ميزان نقد شوندگي بازار سرمايه با همكاري سيستم بانكي در يك ماه اخير خبر داد.

'حسن قالیباف اصل' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به توافقات انجام شده برای افزایش نقدشوندگی سیستم بانكی و بازار سرمایه ، اظهار داشت: سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین بانك مركزی در حال پی گیری و نهایی كردن برخی از توافق ها در شورای پول و اعتبار هستند.

به گفته ی وی، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز تاكیداتی براجرایی شدن این توافق ها داشته است.

یادآور می شود: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سیستم بانكی 10تیر ماه سال جاری نشست مشتركی را با مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از بازار سرمایه برگزار كردند .

' محمود بهمنی 'رییس كل بانك مركزی در این جلسه گفته بود كه قرار است شورای پول و اعتبار مصوبه ای را در راستای افزایش سقف تسهیلات شركت های بورسی به تصویب رساند.



** ارز مرجع مضاعفی به شركت های بورسی تعلق نمی گیرد

مدیر عامل شركت بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش كه آیا قرار است بانك مركزی ارز مرجع را علاوه بر ارزی كه در اختیار شركت های تولیدی قرار می دهد، به شركت های بورسی تخصیص دهد، گفت: این امر جزو توافقات مسوولان بازار سرمایه و بانك مركزی نبوده و بر همین اساس ارز مرجع خاصی به شركت های بورسی تعلق نمی گیرد.

وی درباره وضعیت كنونی بازار سرمایه نیز گفت: وضعیت قیمت ها و عملكرد شركت ها نشان دهنده دستیابی آنان به بودجه های پیش بینی شده است و این امر برای بازار سرمایه بسیار مناسب است .

قالیباف اصل درباره عرضه های جدید سهام شركت ها در بورس نیز گفت : در حال بررسی و آماده سازی برخی از شركت ها برای حضور در بورس هستیم كه به محض آماده شدن سهام آنها عرضه می شود.

اقتصام** 9141 **1561
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد