۲ تیر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۸
کد خبر: 80194338
T T
۰ نفر

تهران - امام جمعه موقت تهران بااشاره به مذاكرات هفته گذشته ايران و گروه 1+5 و اينكه غربي ها در مسكو حرفهاي نخست وزير رژيم صهيونيستي را بيان كرده اند، تاكيد كرد: منش طرف مقابل، مذاكرات را به بن بست مي كشاند و خود آنها از اين موضوع متضرر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران افزود : مطالبی كه توسط 1+5 در مذاكرات مسكو مطرح شد، همان سخنانی بود كه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قبل از مذاكرات مسكو بیان كرده بود و این استقلال طرف مذاكره كننده را زیر سوال می برد.

خطیب جمعه تهران خطاب به گروه 1+5 اظهار داشت: دم از استقلال می زنید و این برایتان ننگ است كه فرد نامرئی پشت صحنه مذاكرات شما یك تروریست به نام نتانیاهو باشد؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه هیات ایرانی برای پیشبرد مذاكرات و به نتیجه رسیدن آن، در جلسه های مذاكرات حضور می یابد، تصریح كرد كه ایران مذاكرات را برای نتیجه می خواهد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینكه هیات ایرانی در مذاكرات سه راهبرد را دنبال كرد، گفت: اقتدار ایران اسلامی، برخورد منطقی و ابتكار عمل سه راهبرد طرف ایرانی در مسكو بود و هیات مذاكره كننده ایرانی با این راهبردها، شان نمایندگی ایران را حفظ كرد.

خاتمی با بیان اینكه 1+5 دو راه پیش رو دارد، افزود: اگر آنها می خواهند مذاكرات به نتیجه برسد و مذاكره برای مذاكره نباشد باید حقوق مسلم ملت بزرگ ایران را در برخورداری از انرژی هسته ای به رسمیت بشناسند.

امام جمعه این هفته تهران ادامه داد: راه دوم كه به نظر می رسد هم اكنون 1+5 آن را دنبال می كند، راهبرد گفت و گو و تهدید است، آنها باید بدانند ملت ایران زیر بار تهدید نخواهد رفت و مقاومت می كند.

خاتمی با بیان اینكه ما یك منطق داریم و آن حقوق هسته ای برای همه و سلاح هسته ای برای هیچكس است، ضمن انتقاد شدید از سازمان های بین المللی گفت: 'ما بارها گفته ایم طبق مبانی دینی به دنبال سلاح اتمی نیستیم اما آنها به ایران فشار وارد می كنند و در نقطه مقابل رژیم صهیونیستی كه به روشنی مشخص شده 400 كلاهك اتمی دارد، آزاد است و این زورگویی است.'

وی تاكید كرد: اگر دنیا برای صلح جهانی احساس خطر می كند، خطر بزرگ رژیم صهیونیستی است، كسانی كه دم از حقوق بشر و خلع سلاح می زنند دست رژیم صهیونیستی را باز گذاشته اند.

**مردم مصر باید حضورشان را در صحنه حفظ كنند

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره مصر گفت: امروز دو جبهه در مصر فعال است كه شامل اسلامگرا و جبهه بازماندگان رژیم صهیونیستی می باشد.

خاتمی با یادآوری این نكته كه اسلامگرایان در مصر توفیقات بسیاری به دست آورده اند، اضافه كرد: مصر در زمان حسنی مبارك حیات خلوت صهیونیست ها بود و امروز جبهه وابسته به رژیم مبارك سعی در ناكام گذاشتن انقلاب مردم این كشور دارد.

وی با اشاره به اقدام اخیر شورای عالی نظامی مصر در انحلال پارلمان گفت: مردم مصر در انتخابات مجلس شركت كرده و پارلمان را شكل دادند. اما شورای نظامی با مشاهده پیشتاز بودن نامزد اسلامگراها، برای اینكه اختیار قانونگذاری را در دست داشته باشد، مجلس را منحل اعلام كرد.

امام جمعه موقت تهران با تاكید بر اینكه مردم مصر باید حضور خود را در صحنه و میدان تحریر تا پیروزی نهایی انقلاب شان حفظ كنند، به مردم این كشور هشدار داد و گفت: بدانید آمریكا و رژیم صهیونیستی به آسانی از مصر دست بردار نیستند و توطئه های آنها فقط با حضور شما مردم خنثی خواهد شد.

وی در خطابی دیگر به مردم مصر اظهار داشت: در برابر توطئه ها هوشیار باشید جریانی كه سر كار می آید باید توجه داشته باشد كه روی خون های قربانیان انقلاب مصر نشسته است.

خطب جمعه تهران ادامه داد: همچنین كسانی كه در مصر دولت تشكیل می دهند باید در مسیر استعمار ستیزی، وحدت جهان اسلام و خدمت به مردم حركت كنند و اگر ذره ای در این عرصه سهل انگاری شد پیروزی نهایی به تاخیر خواهد افتاد.

**ملت ایران همواره ایستاده است

خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینكه فشارهای اقتصادی شیوه همیشگی دشمنان است، گفت: ملت ایران نه تنها از مقاومت خسته نمی شود بلكه دشمنان خود را خسته می كند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه دشمن برای فشار بیشتر علیه ملت ایران در تلاش است، خاطرنشان كرد: مسوولان تلاش شبانه روزی دارند تا فشار تورم بر مردم كم شود.

وی تلاش دشمنان برای فشار علیه ایران را راهبردی بی نتیجه توصیف و تصریح كرد: 'به فضل خدا مشكلات را پشت سر گذاشته ایم و ملتی كه شامل عنایات خداست كلمه شكست را هیچگاه تجربه نخواهد كرد.'

**قدردانی از قوه قضاییه برای اجرای عدالت

خاتمی همچنین با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاییه و اقتدار قوه قضاییه هم به اجرای عدالت در همه سطوح است.

وی با تاكید بر اینكه همه در برابر قانون مساوی هستند، تصریح كرد: اجرای حق منهای تبعیض، متجاوزان به حقوق مردم را سر جای خود می نشاند و دوستان انقلاب را امیدوار می كند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینكه قوه قضاییه پرونده های مهم و كلیدی را درحال رسیدگی دارد، اظهار امیدواری كرد كه این پرونده ها منجر به حكم مناسب شود.

وی از قوه قضاییه و به ویژه رییس این قوه قدردانی كرد و افزود: كار شما به نوعی جهاد است، در این مسیر استقامت و به وظیفه خود عمل كنید، از ملامت ها نهراسید و از انتقادها هم افسرده نشوید.

**پربار بودن اوقات فراغت دانش آموزان

امام جمعه این هفته تهران با اشاره به تعطیلات تابستانی گفت: مسوولان و اولیا باید تلاش كنند كه دانش آموزان اوقات فراغت را مدیریت كرده و تابستانی پربار و موفق را طی كنند.

خاتمی همچنین در ابتدای سخنان خود به مناسبت های ایام شعبانیه و سالروز وقایع تیرماه اشاره كرد.

سیام**9012**1590
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست