۱۹ خرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳
کد خبر: 80172249
T T
۰ نفر
سودان براي گسترش همكاري هاي فرهنگي وهنري با ايران اعلام آمادگي كرد

بيروت - وزير فرهنگ كشور سودان آمادگي كشورش را براي گسترش روابط و همكاري هاي فرهنگي و هنري با ايران اعلام كرد و گفت: ما آمادگي داريم در زمينه هاي مختلف بويژه سفرهاي مشترك هنرمندان به دو كشور براي آشنايي با دستاوردهاي فرهنگي، همكاري هاي خود را با ايران گسترش دهيم.

به گزارش روز جمعه ایرنا، در دیدار آیت الله ' هادوی تهرانی ' عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و'ساموئل خلف الله' وزیر فرهنگ كشور سودان پیرامون گسترش روابط علمی ، فرهنگی و هنری دو كشور بخصوص در بخش فضای مجازی، گفتگو و تبادل آرا صورت گرفت.

وزیر فرهنگ سودان ضمن معرفی موسسه فرهنگی 'اروقه' كه توسط خودش در سال 2002 میلادی تاسیس شده و در زمینه های مختلف فرهنگی و دینی فعالیت می كند، دیدار آیت الله هادوی از سودان را فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد ارتباط بین دو موسسه و سایر فعالیت های فرهنگی دوجانبه برشمرد.

در ادامه این دیدار آیت الله هادوی تهرانی ابراز امیدواری كرد كه با توجه به روابط سیاسی بسیار خوب دو كشور روابط علمی و فرهنگی نیز در زمینه های مشترك بیش از این گسترش یابد.

وی ضمن تشریح وضعیت فعلی اطلاع رسانی در شبكه جهانی اینترنت و نفوذ گسترده صهیونیست ها در آن ، حتی در مسائل و معارف مختص به مسلمانان بر لزوم تشكیل كار گروهی مشترك از مسلمانان جهان برای رفع این سلطه فكری تاكید كرد و گفت: ما در مقابل دانشنامه های موجود در شبكه مجازی مانند ویكی پدیا، دانشنامه اسلامی - اسلام پدیا - را پیشنهاد و راه اندازی كردیم تا مسلمانان و مشتاقان دین مبین اسلام بتوانند از معارف والای آخرین دین و شریعت الهی بر اساس مبانی دینی و علمی حقیقی كه توسط دانشمندان مسلمان ارائه شده، بهره مند شوند و دست ایادی استكبار جهانی و صهیونیست ها از این عرصه بسیار حیاتی كوتاه شود.

آیت الله هادوی، تكمیل این پروژه و موفقیت آن را منوط به مشاركت و همكاری همه متفكران مذاهب مختلف عالم اسلام در كشورهای اسلامی دانست و ابراز امیدواری كرد كه موسسات و نهادهای علمی و مذهبی سودان با مشاركت فعال خود در این زمینه شرایط را برای استفاده عموم علاقه مندان عرب زبان بر پایه فقه مذاهب چهارگانه فراهم كنند.

وی گفت: علاقه مندان پس از آشنایی با احكام و اصول فقهی مذاهب دیگر ، قطعاً به نكات مشترك بسیار زیاد موجود و وحدت در اصول بین مذاهب مختلف اسلامی پی خواهند برد و دست فتنه انگیزان و دشمنان در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان رو خواهد شد.

خاور**1030
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ