۶ خرداد ۱۳۹۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 80152232
T T
۰ نفر

تهران- دبير هيات رسيدگي به امور مراكز فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي روز شنبه اعلام كرد كه هر گونه اقدام و فعاليت خانه سينما خلاف قانون بوده و مشمول مقررات مربوطه است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،'علی اسماعیلی ' افزود: صدور رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ناكافی بودن دلایل هیات رسیدگی به مراكز امور فرهنگی در انحلال با خانه سینما نافی وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمی باشد.

وی توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی , مسوول اجرای سیاست های فرهنگی بوده و این مسوولیت ناشی از مبانی و مراجعی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم چنین قوانین موضوعه كشور است.

دبیر هیات رسیدگی به امور مراكز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه طبق قانون، هیات رسیدگی به امور مراكز فرهنگی مرجع اصلی صدور مجوز فعالیت موسسات فرهنگی و هنری است، ادامه داد: طبق تشخیص و نظر این هیات ، فعالیت تشكل موسوم به 'خانه سینما' به دلیل بی توجهی به ضوابط و مقررات 'خلاف قانون' است.

اسماعیلی با یادآوری اینكه شورای فرهنگ عمومی بازوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است ادامه داد: این شورا نیز بطور رسمی و با صراحت رای خود مبنی بر 'غیر قانونی بودن خانه ی سینما'را اعلام كرده است.

فراهنگ ** 1355 **
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ