تغييرات در قانون هدفمندي در جهت بستن دست دولت است/ شرايط بازار را به زمان قبل بازمي گردانيم

مشهد- دكتر '‌محمود احمدي نژاد '‌رييس جمهوري اسلامي ايران روز پنجشنبه و در نخسين روز از سفر به استان خراسان رضوي با هشدار درباره توطئه ايجاد اخلال در بازار ارز و طلا و'زير سوال بردن اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ' ‌به ملت اطمينان داد كه دولت با ريشه كن كردن اين توطئه بارديگر شرايط بازار را به زمان قبل بازخواهدگرداند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، رییس جمهوری كه درجمع مردم مشهد و مجاوران و زایران حضرت رضا(ع)‌در صحن جامع رضوی سخن می گفت؛ اظهار داشت :‌ قانون هدفمندی یارانه ها از مهم ترین طرح های دولت است و بدون شك این طرح مقدمه تحولات بزرگ اقتصادی است .

وی افزود: اقتصاد ایران می تواند جزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد.

رییس جمهوری با بیان این مطلب كه '‌تا جان در بدن دارم اهداف اعلام شده (‌درباره سفرهای استانی )‌ را پیگیری خواهم كرد و هرگز كوتاه نخواهم آمد'،‌ یادآور شد كه عده ای تلاش می كنند تا قانون هدفمندی یارانه را زیر سئوال ببرند.

احمدی نژاد تصریح كرد: '‌دائما شایعه پراكنی می كردند ، اخبار دروغ و جعلی منتشر می كردند و با كمك بیگانگان و برخی عناصر داخلی در یك توطئه و اقدام ضد مردمی در بازار ارز و طلا كه مطلقا ارتباطی به هدفمندی یارانه ها ندارد؛‌ اخلال كردند.

وی همچنین گفت: این مساله ای كه در بازار ارز و طلا دیدید حاصل توطئه مشترك داخلی و خارجی بود . دولت درصدد بوده و هست كه قاطعانه با این توطئه برخورد كند و اجازه ندهد كه به ملت عزیز ایران فشار وارد كند.

احمدی نژاد در عین حال خاطرنشان كرد كه '‌ برخورد با این توطئه ها نیازمند اطلاعات دقیق و صریح و در زمان مناسب است كه متاسفانه دست دولت از این جهت خالی بود.'

وی با اشاره به وجود نیروها و عناصر اطلاعاتی مومن ؛ هوشمند و توانمند گفت‌ به عنوان مقدمه آن توطئه با طرح موضوع های فرعی كاذب و دروغین با طراحی پیچیده تلاش كردند ذهن و اندیشه عناصر اطلاعاتی ما را به حوزه های غیراصلی و غیرواقعی معطوف و در واقع غفلت ایجاد كردند تا بتوانند توطئه خود را اجرا كنند.

رییس جمهوری همچنین گفت :‌امروز دولت بر شرایط بازار و این توطئه مسلط شده است و با تمامی توان در تلاش است تا این توطئه زشت را خنثی و ریشه كن كند.

وی به ملت ایران اطمینان داد كه دولت باردیگر شرایط بازار را به قبل از این توطئه بازخواهد گرداند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود به مسایل و مشكلات موجود در بازار اقتصادی، گرانی ها و فشارهایی كه از جوانب گوناگون به ملت وارد می شود، اشاره كرد و اظهارداشت: حدود 1.5 سال پیش در یك برنامه تلویزیونی درباره طرح عظیم هدفمندی یارانه ها با مردم گفتگو و اعلام كردم كه این طرح بزرگترین طرح اقتصادی كشور در 50 تا 60 سال اخیر است.

رییس جمهوری با اشاره به این كه به لطف خدا و با هوشمندی مردم این طرح با موفقیت اجرا شد، گفت: از همان روزی كه این طرح موفق شد بدخواهان آن را نمی پسندند و می خواستند كاری كنند كه شیرینی آن در كام ملت تلخ شود.

احمدی نژاد یادآور شد: از یك طرف بدخواهان به دنبال اخلال در بازار بودند و به دنبال این بودند كه قیمت ها سركش شود و از سوی دیگر می خواستند تا به این بهانه كار بزرگ ملت را در اجرای موفق هدفمندی یارانه ها زیر سوال ببرند.

رییس قوه مجریه ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در كشور كار در بخش گمرك، مالیات و بانك ها آغاز شده است و اصلاح پول ملی نیز شروع می شود.

احمدی نژاد ادامه داد: اقتصاد ما می تواندجزو چند اقتصاد بزرگ دنیا باشد، اما ساختارها و روابط اقتصادی ما معیوب است و نیاز به اصلاح دارد.

وی یكی از اصلاحات اساسی را هدفمندی یارانه ها ذكر كرد و گفت: این طرح به لطف خدا به خوبی در كشور اجرا شده و تا امروز دستاوردهای عظیمی برای ملت داشته است.

وی با اشاره به این كه مصرف سرانه انرژی در ایران چهار برابر كشورهای مشابه است، توضیح داد كه با همت مردم اصلاحات آغاز شد.

رییس جمهوری یادآور شد:پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در سال 89 نزدیك به 62 میلیون لیتر بنزین روزانه در كشور مصرف می شد.

احمدی نژاد توضیح داد كه از زمان اجرای این قانون تا امروز نزدیك به دو میلیون خودروی جدید و بیش از یك میلیون موتورسیكلت اضافه شده اما مصرف بنزین از 62 میلیون لیتر به 59 میلیون لیتر كاهش یافته است.

وی تصریح كرد كه اگر قانون هدفمندی یارانه ها در كشور اجرا نمی شد امروز روزانه 130 میلیون لیتر بنزین مصرف می شد كه بیش از 75 میلیون لیتر آن را باید ازخارج وارد می كردیم.

وی اظهار داشت كه طی یك سال و چند ماه پس از آغاز اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 31 میلیارد دلار صرفه جویی شده است كه برای تولید، سرمایه گذاری و عمران اختصاص می یابد.

رییس قوه مجریه ادامه داد كه اجرای قانون هدفندی یارانه ها به عدالت كمك كرده و برخی فاصله ها را كاهش داده است اما این به معنای آن نیست كه فاصله ها به طور كامل برداشته شده است چرا كه این طرح نیازمند 15 تا 20 سال بدون مانع است تا فاصله ها كاهش بسیار یابد و قابل قبول باشد.

رییس جمهوری همچنین در ادامه به مواردی در مورد فاصله طبقاتی اشاره كرد و اظهارداشت: درآمد 20 درصد افراد مرفه جامعه نسبت به درآمد 20 درصد اقشار كم درآمد، 12 برابر بود كه اكنون به 8 برابر كاهش یافته است.

وی در عین حال خاطرنشان كرد كه برای رسیدن به نقطه مطلوب باید فاصله درآمدی این دو طبقه به حداكثر 2 تا 3 برابر برسد.

احمدی نژاد ادامه داد: درآمد 10 درصد اقشار پردرآمد جامعه نسبت به درآمد 10 درصد اقشار پایین جامعه 30 برابر بوده است كه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها این فاصله 5 تا 6 درصد كاهش یافته است.



**طرح تحول اقتصادی در جهان به عنوان طرحی نمونه معرفی شد

رییس جمهوری با بیان این كه قانون هدفمندی یارانه ها و طرح تحول اقتصادی در جهان به عنوان طرحی نمونه معرفی شد، اظهار داشت: مراكز جهانی از كشورها خواستند كه از این طرح استفاده كنند، آموزش ببینند و از متخصصان ایرانی راهنمایی بگیرند و در واقع باید گفت كه این طرح موجب عزت بین المللی ملت ایران شده است.

احمدی نژاد با بیان این كه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با دو گروه مخالف مواجه هستیم، گفت: یك گروه از ابتدا با هر طرح تحولی پیشرفت ملت ایران مخالف بوده است.

وی توضیح داد كه قبل از اجرای این طرح، قانون وجود داشت كه می خواستیم آن را اجرا كنیم اما گفتند نیاز به قانون جدید است به همین دلیل و در راستا تفاهم شد تا لایحه ای به مجلس ارایه شد.

رییس جمهوری با بیان این كه این لایحه در مجلس زیر و رو شد و تمام اختیارات از دولت گرفته شد، یادآور شد: برای اجرای این كار بزرگ حداقل اختیارات به دولت داده شد اما معمول این است كه زمانی كاری به عهده دولت گذاشته می شود به آن اختیار می دهند.

احمدی نژاد افزود: كسانی كه از اصل مخالف طرح تحول اقتصادی در كشور بودند دائما شایعه پراكنی می كردند و می گفتند كه این طرح با شكست مواجه می شود.

وی با اشاره به گفته های برخی در مورد این كه قرار است بنزین 2 هزار تومان شود، اظهارداشت: آنها بهانه دست اخلالگران می دهند و مطالبی را كه از اساس دروغ است بیان می كنند و با این كار بازار را به هم می ریزند.

رییس دولت دهم با تاكید بر این كه در پایان برنامه پنجم توسعه هم شاید قیمت بنزین به نصف این قیمت هم نرسد، اظهار داشت: می گویند طوفان تورم در راه است، اقتصاد فلج می شود كه این ها ادامه همان طراحی ها است و ارتباطی به اجرای هدفمندی یارانه ها ندارد.

احمدی نژاد با تاكید بر این كه قانون هدفمندی یارانه ها طولانی مدت است و نباید هر روز عوض شود، گفت: دولت برنامه 10 ساله تدوین كرد اما طی یك سال بیش از پنج بار این قانون تغییر كرد و اصلاح شد.



**انجام تغییرات در قانون هدفمندی یارانه ها برای بستن دست دولت است

وی، تمام تغییرات در قانون هدفمندی یارانه ها را در جهت بستن دست دولت دانست و افزود كه این اقدامات برای كاهش اختیارات دولت انجام می شود.

وی ادامه داد: می گویند دولت می خواهد قیمت ها را گران كند و ما می خواهیم جلوی این اقدام دولت را بگیریم، سوال این است چرا دولت می خواهد گران كند؟ آیا غیر از این است كه به دنبال ریشه كن كردن گرانی است؟

رییس قوه مجریه ادامه داد: هنوز مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را نهایی نكرده ایم كه تیترهای خلاف واقع می زنند، آنها ناخرسند هستند و تمام شایعات برای این است كه از پیشرفت كشور جلوگیری كنند، شرایط مختل شود و برنامه ها اجرا نشود.

احمدی نژاد همچنین گفت كه در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها گروه مخالفت دیگری نیز وجود دارد و این گروه دوم مسوولیت اجرای ندارد اما می خواهد از موضع اجرا وارد شوند، دخالت كند و جزییات را تعیین كند. بدون آن كه مسوولیت تبعات آن را بپذیرد.

وی با بیان این كه آنها تصمیم غلط می گیرند و هر چه قدر فریاد می زنیم كه این تصمیمات به ضرر كشور است و اقتصاد را مختلف می كند توجهی نمی كنند، اظهار داشت: این در حالی است كه دولت باید پاسخگوی تصمیمات نادرست آنها باشد.

رییس دولت دهم خاطرنشان كرد: تلاش می كنیم كه به لطف خداوند قانون هدفمندی یارانه ها به طور كامل، دقیق و در خدمت ملت اجرا شود.

احمدی نژاد با بیان این كه دولت با تمام توان از تولید حمایت می كند، تصریح كرد كه تولیدكنندگان در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در كنار ملت و دولت هستند. آنها ایستادند، مردانگی و جوانمردی كردند.



**دشمنان دست از این رفتارها علیه ملت ایران بردارند

وی در ادامه سخنان خود همچنین گفت: دشمنان عزم ایرانیان را نمی شناسند و با لحن بد با ملت ایران سخن می گویند و زورگویی می كنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران به آنها نصیحت كرد كه دست از این رفتارها بردارند زیرا با ملت ایران روبرو هستند و هر اتفاقی كه بیفتد در پایان با ملت ایران سر و كار دارند و البته این ملت همیشه نشان داده است كه دشمنان خود را پشیمان خواهد كرد.



** برای ارتقای سطح تولید، توسعه و آبادانی كشور باید دست به دست هم بدهیم

احمدی نژاد با تاكید بر اهمیت عمران، آبادانی و تولید در كشور گفت: امسال سال تولید ملی نامگذاری شده است البته هر سال، سال تولید ملی است اما امسال بر آن تاكید شده است.

وی خطاب به مردم اظهارداشت: باید دست به دست هم بدهیم و برای ارتقای سطح تولید، كیفیت، پیشرفت و آبادانی كشور تلاش كنیم و كشور را با همت و اندیشه ایرانی بسازیم.

رییس جمهوری، لازمه این كار را همبستگی، كار و تلاش شبانه روزی ذكر كرد و ادامه داد: هر كس كه می تواند در هر نقطه كشور برای سازندگی تلاش كند نباید درنگ داشته باشد چرا كه ما در برابر نسل های آینده، خدا، پیامبر (ص) و اسلام ناب محمدی مسوول هستیم.

احمدی نژاد با یادآوری این كه امسال دولت برای گسترش تولید برنامه های گسترده ای دارد، اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ كشور دولت با صرفه جویی مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 35 میلیارد دلار در صندوق توسعه ملی ذخیره كرد كه تمام آن در اختیار تولیدكنندگان، كشاورزان و صنعتگران قرار می گیرد.

وی، برنامه مهم دیگر دولت را اشتغال ذكر كرد و ادامه داد: این یك وظیفه عمومی است كه همه از جمله كارآفرینان، سرمایه گذاران و تمامی ملت برای ریشه كن كردن بیكاری تلاش كنند.

وی تصریح كرد كه دولت مصمم است تحت هر شرایطی برنامه ایجاد اشتغال برای جوانان را با قدرت ادامه دهد.

رییس قوه مجریه همچنین در مورد مصوبات سه سفر گذشته دولت به استان خراسان رضوی گفت: طی سه سفر گذشته دولت برای این استان حدود 550 مصوبه داشت كه شامل 2 هزار و 120 پروژه بود.

احمدی نژاد با بیان این كه از بین این مصوبات 418 مورد اجرایی شده است، گفت: برای 53 مصوبه و 113 پروژه هیچ اقدامی انجام نشده است و برخی دیگر نیز در دست اقدام است.

وی خاطرنشان كرد كه به فضل الهی تا پایان دولت دهم همه مصوبات و قول های دولت عملیاتی می شود.

سیام**1723**9132**1336**9012
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست