تهران - سخنگوي اقتصادي دولت گفت: دولت در سال 91 همانند سال 90 خود را مكلف به حمايت از ادامه اجراي اصل 44 قانون اساسي در مورد خصوصي سازي، جلوگيري از افت توليد نفت و اجراي دقيق و صحيح تر برنامه هاي انضباط پولي به لحاظ كنترل بهتر حجم نقدينگي و تكميل طرح هاي بزرگ با پيشرفت بالاي 60 درصد مي داند.

'سیدشمس الدین حسینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آن كه، دولت برای رونق فعالیت های اقتصادی برنامه های مناسبی را در تمامی عرصه های اقتصادی كشور در دستور كار دارد، افزود: به عنوان مثال برنامه های مناسبی برای بخش كشاورزی طراحی و در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: همچنین در خصوص رشد اقتصادی برنامه دولت، ادامه كاربردی كردن امور در همه بخش‌های اقتصادی كشور است.

حسینی در خصوص میزان پرداختی دولت به بخش های عمرانی و جاری در سال 90 اظهار داشت: در سال 90 رقم نقدینگی پرداخت شده به بخش های عمرانی و جاری حدود 98 هزار میلیارد تومان بوده كه از محل خزانه برداشت شده و این رقم از مدت مشابه سال 89 چیزی در حدود هشت هزار میلیارد تومان بیشتر است.

** موفقیت دولت در اجرای 15 ماهه طرح هدفمندی یارانه ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این كه، از 45 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی به مردم حدود 30 هزار میلیارد تومان از خود مردم دریافت و باز توزیع شده است، گفت: همچنین حدود 10 هزار میلیارد تومان نیز در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس این سیاست حدود شش هزار میلیارد تومان نیز از بودجه یارانه نقدی از محل تنخواه تامین شده است.

وی در پایان گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در مدت 11 ماه رقمی بیش از 15 میلیارد و 200 میلیون دلار معادل 16 هزار میلیارد تومان صرفه جویی را برای دولت ایجاد كرد.

اقتصام** 9141/1594

سرخط اخبار اقتصاد