تهران- معاون اول رييس جمهوري اسلامي ايران با اشاره به مسايل اخير مربوط به نوسانات ارز در كشور گفت : بزودي در كشور گشايش بزرگي در زمينه ارز ايجاد مي شود كه همه بويژه تحريم كنندگان را متعجب خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمدرضا رحیمی' روز شنبه در همایش تجلیل از صادر كنندگان برتر كشور افزود: این گشایش بزرگ به یاری خدا مانند بمبی منفجر خواهد شد و غربی ها را شگفت زده خواهد كرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش با اشاره به تحریم های ضدایرانی اظهارداشت: بسیاری از كشورهایی كه ما با آنها ارتباط داریم سرسپرده قدرت های بزرگ هستند وحتی آنها هم كه سرسپردگی ندارند بنوع دیگری تحت فشار قدرت ها هستند و به ما می گویند كه موضوع هسته ای را رها كنید تا ما هم بتوانیم با ایران آسانتر همكاری كنیم.

وی با طرح این سئوال ‘ آیا در سال های قبل كه تحریم بودیم، به فناوری هسته ای مجهز شده بودیم؟ ، تصریح كرد: موضوع هسته ای بهانه است و آنها می خواهند به این بهانه جلوی پیشرفت ایران را بگیرند.

معاون اول رییس جمهوری با تاكید بر ضرورت همكاری های نزدیكتر میان دولت و صادر كنندگان به منظور شكوفاتر شدن بخش صادرات كشور گفت: دولت و صادركنندگان تنها در صورتی می توانند دردهای مربوط به صادرات را درمان كنند كه با هم و در كنار هم قرار بگیرند و هر یك از اینها به تنهایی نمی تواند كاری از پیش ببرد.

رحیمی خطاب به مسوولان و فعالان امر صادرات كه در این همایش حضور داشتند پیشنهاد كرد كه در همین نشست افرادی از میان آنها به عنوان هیات مدیره صادرات كشور انتخاب و به دولت معرفی شوند.

وی افزود: اعضای هیات مدیره صادرات كه در این همایش انتخاب می شوند در جلسات دولت حضور یابند تا مشكلات و مسایل مربوط به صادرات را در جلسات هیات دولت مطرح كنند و ما هم به عنوان دولت قول می دهیم كه بدون هماهنگی این هیات مدیره گامی در جهت صادرات برنداریم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینكه بخشی از عیب ونقص ها در زمینه صادرات مربوط به دولت وبخشی از آن نیز مربوط به بخش صادرات است‘ گفت : تنها در صورت همكاری و هماهنگی میان دولت و صادركنندگان است كه می توان این مشكلات را برطرف كرد.

رحیمی اظهار داشت : اگر دولت وصادركنندگان تصمیم بگیرند همكاری خوبی با هم داشته باشند و بین آنها اعتماد متقابل وجود داشته باشد‘ حاضریم تمام تصمیمات وكارهای مربوط به صادرات را به صادر كنندگان بسپاریم و دخالتی در این زمینه نداشته باشیم.

وی همچنین از صادركندگان خواست چنانچه پول وسپرده ای در خارج از كشور دارند دولت را نسبت به آن مطلع كنند و آن را در خدمت ساختن وآبادانی و بهبود اوضاع صادرات كشور قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور تاكید كرد : دولت راضی نیست كه حتی ذره ای به صادركنندگان ضرر و خدشه ای وارد شود و فقط خواستار آن است كه صادركنندگان سرمایه های خود را در جهت ساختن وآبادانی كشور قراردهند.

رحیمی با تاكید براهمیت وضرورت توجه به صادرات غیرنفتی كشورگفت: صادرات غیرنفتی كشور تا پایان سال جاری به 45 میلیارد دلار می رسد و بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده این رقم در سال آینده به 60 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

سیام**1053** 1723 ** 1478

سرخط اخبار سیاست خارجی