۱۹ بهمن ۱۳۹۰، ۱۴:۰۰
کد خبر: 30806831
T T
۰ نفر

تهران - معاون امور برنامه ريزي و اقتصادي وزارت جهاد كشاورزي گفت: هم اكنون كشور به لحاظ تامين غذا و امنيت غذايي از وضعيت مطلوبي برخوردار است و به همين خاطر تحريم ها هيچ تاثيري بر توليدات بخش كشاورزي نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محمد علی نیكبخت' روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: 94 درصد تولیدات كشاورزی مورد نیاز كشور در داخل تامین می شود و بنا بر این نگرانی در خصوص تامین نیاز بازار داخل از محل تولیدات داخلی وجود ندارد.

وی با بیان این كه طی سال جاری 108 میلیون تن تولیدات كشاورزی داشته ایم اظهار داشت: با افزایش بهره وری بخش كشاورزی می توانیم سال آینده شاهد خودكفایی این بخش در تولید بیشتر محصولات كشاورزی باشیم.

معاون وزیر جهاد كشاورزی به اولویت برنامه های سال 91 اشاره كرد و گفت: عملیات زیربنایی پروژه های آب و خاك و آبخیزداری در اولویت برنامه های سال آینده قرار دارد.

وی تاكید كرد: همچنین برای سال آینده فرآوری محصولات كشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و تكمیلی مورد توجه قرار می گیرد.

نیكبخت تصریح كرد: ایجاد زمینه مناسب برای صادرات بیشتر تولیدات مازاد داخلی با همكاری دستگاه های ذیربط نیز در دستور كار برنامه های سال آینده وزارت جهاد كشاورزی قرار دارد.

وی به تاكیدات رییس جمهوری در خصوص توسعه بخش كشاورزی اشاره كرد و افزود: بر اساس تاكید رییس جمهوری تخصیص اعتبارات سال 91 بخش كشاورزی نسبت به اعتبار سال 90 افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق آخرین مصوبه دولت، كار گروه توسعه بخش كشاورزی در زمینه توسعه توان تولید، افزایش تولید، افزایش ظرفیت اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست رییس جمهوری تشكیل شده است.

نیكبخت اظهار داشت: در این كار گروه وزرای جهاد كشاورزی، تعاون، كار و امور اجتماعی، نیرو، كشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رییس كل بانك مركزی و معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری و دبیر هیات دولت عضویت دارند.

وی اضافه كرد: هم اكنون دستورالعمل اجرایی این مصوبات به استانداران سراسر كشور ابلاغ شده و همچنین ستادهای پیگیری در استان ها تشكیل شده است.

وی گفت: جلسات این كار گروه در سطح استان ها با ریاست استانداران و در سطح ملی با ریاست رییس جمهوری تشكیل می شود.

اقتصام**9186/1594

سرخط اخبار اقتصاد